Sokkal durvább is lehetne a Polo GTI

2018.01.04. 06:14

Karsten Schebsdat vezette a sportos Polo fejlesztését, és a minap azt találta mondani az Autocarnak, hogy az autóban sokkal több van, mint amit most tud.

polo gti

„Olyan stabil még nagy sebességű kanyarokban is, hogy egészen biztosan többet is ki lehet belőle hozni” - mondta a VW szakembere, ami persze azonnal beindította a pletykagyártók fantáziáját. Egy erősebb GTI-t is el lehet képzelni – az autó kétliteres turbómotorjában nyilvánvalóan több van, mint a jelenlegi 200 lóerő – de azonnal előkerült a feltételezés, hogy megszületik majd a Polo R, összkerék-hajtással és akár háromszáz lóerővel.

A kérdés leginkább az, hogy a Volkswagen kasszájában akad-e pénz egy még kevesebbek számára elérhető rétegmodell kifejlesztésére a költséges villanyautó-fejlesztési program, a következő szén-dioxid-kibocsátási határérték-csökkentésre való felkészülés és a dízelbotrányból adódó, még mindig jelentős kiadások mellett.

Igazán nagy szükség sincs az erősebb Polóra, hisz már a jelenleg kapható GTI is elég dinamikus egy jó csapatáshoz: 6,7 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 237 km/h. Így az is lehetséges, hogy a típusban rejlő potenciált a gyáriak nem is fogják kihasználni, csak a tuningcégek aknázzák majd ki az autó rejtett lehetőségeit.