Stílusosan búcsúzik az ötvenéves sportkocsi-legenda

2018.01.09. 16:25

Épp ötven éve készült el az első Morgan sportkocsi V8-as motorral. A Plus 8 már a második generációnál tart, és az idén befejezik a gyártását, de előtte még bemutatnak egy búcsúváltozatot, amelyből 50 példány készül.

plus8

Egyelőre annyit árultak el a limitált modellről, hogy a márciusi Genfi Autószalonon leplezik le, és mindent megtesznek, hogy olyan autó legyen, amely képes összegezni a típus eddigi pályafutását. Egyelőre az árról sem esett szó, de szinte biztos, hogy ez a változat drágább lesz a 85 ezer fontos, azaz mintegy 30 millió forintos alapváltozatnál.

A Plus 8 eredetileg a Rover V8-as motorjával készült 1968 és 2004 között, majd a könnyű nyolchengeres gyártásának leállítása miatt a hathengeres Super Six váltotta fel a csúcsmodell szerepében. Ezt ma is kínálják 3,7 literes, amerikai Ford V6-os motorral, igaz egyszerűen Morgan Roadster a neve. A Plus 8 2012-ben bukkant fel újra a kínálatban, az Aero 8-ból ismert 4,8 literes, 367 lóerős V8-assal az orrában, de miután ez a motor is eltűnt – a BMW már évekkel ezelőtt 4,4 literes turbómotorra cserélte saját modelljeiben – a nyolchengeres Morganeknek is menniük kell.

Azt egyelőre nem tudni, hogy később feltámasztják-e még a nyolchengeres Morgant, de egyre nagyobb gondot okoz a megfelelő V8-as beszerzése, amely nem teszi túlzottan orrnehézzé a könnyű sportkocsit.