Plágium az új F1 logó?

2018.01.17. 17:49

Tavaly novemberben mutatták meg a Formula-1 új jelvényét. Sok fantázia nincs benne, ezért sokan mondták, hogy a régi jobb volt, de ez önmagában aligha lenne elég, hogy a versenysorozat szervezői meggondolják magukat. A 3M tiltakozása viszont meghátrálásra késztetheti őket.

f1 futuro

A logócsere afféle gesztus, amely jelzi mindenkinek, hogy új szelek fújnak a Formula-1-ben, amióta az amerikai Liberty Media vette át (azaz meg) az irányítást Bernie Ecclestone-tól. A régi jelvény, amelyet 23 évig használtak, elég jellegzetes volt azzal, hogy az F és az 1-es szám egymás komplementereként jelent meg benne. Az új egyszerűbb, a központi eleme egy érdekesen stilizált F betű, amely mellett az egyes szám csak egy széles, ferde vonalként jelenik meg. Azt már többen megjegyezték, hogy nem valami érdekes vagy szellemes, de csak most derült ki, hogy más baj is van vele.

Az F betű ugyanis csaknem ugyanolyan, mint amit a 3M nevű, műanyag-termékeiről ismert óriáscég használ Futuro márkanevű izületrögzítő sportruházati termékei jelvényeként, szintén tavaly óta. „2017 február 20-án kértünk védelmet a logóra, és senki nem vitatta az igényünket. Később még vizsgálni fogjuk a kérdést.” - mondta a 3M képviselője, ám valószínűtlen, hogy a Formula-1 új jelvényét ne cserélnél le azonnal, ha kiderülne, hogy a műanyagipari óriás hajlandó lenne perre menni az F betűjéért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.