Cicaharc: bekóstolta a Hyundai a VW-t

2018.01.19. 16:58

Súlyos szavakkal ment neki a napokban a Hyundai a Volkswagennek. A dél-koreai gyártó nemrég elkészítette első rendes hot hatch-ét,  az i30 N-t , és ha már sportos vonal, akkor odatették  a Veloster N-t  is. Ezekkel együtt pedig úgy tűnik, felvették a nagy mellényt is: az N részleg vezetője (korábban a BMW M divíziót is irányító) Albert Biermann a Volkswagen Golf GTI versenypályás megbízhatóságát kérdőjelezte meg.

 

Biermann azt találta mondani, hogy biztosan vannak olyan GTI-k, amelyek megfelelőek a versenypályára, de az alap-GTI biztosan nem ilyen. Elismerte, hogy nagyszerű autó, de hozzátette: komoly igénybevétel mellett egy-két kör után elkezd fáradni. Amikor visszakérdeztek, hogy mégis melyik része gyengül el, egyszerűen csak annyit mondott: mindegyik.

A Volkswagennek sem kellett több. Egész pontosan az ausztrál részleg ügyvezető igazgatója, Michael Bartsch érezte úgy, hogy vissza kell vágnia. Úgy fogalmazott: rendkívüli vádak ezek egy állítólagos riválistól, amelynek modelljét még kapni sem lehet. Szerinte bárki csinálhat pályanapokon ütőképes autót, de egy GTI-t vagy R-t kifejleszteni sokkal komolyabb meló.

Hogy élesben a Golf GTI vagy az i30 N lenne-e a nyerő, talán csak akkor tudjuk meg, ha egy független fél viszi versenypályára mindkettőt. Az összehasonlítás persze így is sántítana, hiszen a Hyundai forró ferdehátúja a gyengébbik kivitelben 250 lóerő, a Golf GTI-ből pedig az erősebbik Performance tud 245-öt. Ha az i30 N Performance-t vesszük, az 275 lovas, a Golf R meg 310. Szépen egymás alá-fölé skálázódnak tehát a változatok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.