Megjött az új "magyar" Mercedes

2018.02.02. 20:38

Lendületben a Mercedes, ami a generációváltásokat illeti: a hetekben jött ki a teljesen új G osztály, jövő héten az új Sprinter is érkezik, ma pedig bemutatták az új A osztályt, íme:

A kémfotók és a németek saját teasere után az új A osztály külseje már nem hagyott sok sejtést, de az immár mintázatra pontosan látható hűtőrácsokon és fényszórókon felül milliméterre pontosan publikus, mekkora lett a negyedik generáció: a módosított MFA platformmal kerek 12 centivel lett hosszabb az elődjénél, amiből kereken három centi ment a tengelytávba. Az így 4,42 méteresre nőtt ötajtós keresztben 1,6 centi plusszal már 179 centit foglal el a térből, míg felfelé csupán két millit nőtt: kereken 144 centi lett a legmagasabb pontján.

A belteret már tavaly elspoilerezte a Mercedes, november óta tudni, hogy a nagyobb márkatársaktól leszivárgott a duplakijelzős kijelző, méghozzá az alapfelszereltségbe. Az alaphoz két hétcolos jár egybeépítve, a felsőbb felszereltségekben a középső opcionálisan lehet 10,25 colos, míg a csúcs a dupla 10,25 colos kivitel lesz. A szellőzőrostélyok az E kupétól jönnek, az extralistán pedig már az A-hoz is ott lesznek a masszírozós, szellőztetéssel és fűtéssel is kérhető első ülések.

A kijelző felszív sok fizikai gombot, a középkonzolon így lett hely egy nagy telefonos rekesznek, és szintén a modernitási hullám eredménye, hogy kerül az utastérbe rengeteg led a sokszínű hangulatvilágításhoz. A kortársakhoz felzárkóztatott belső dizájn és extralista mellett legalább ekkorát ugrott belső méretben is. Hátul 22 millimétert, elöl kilencet nyúlt a lábtér, a fejtér szűk egy centivel nőtt elöl/hátul, a legtöbbet viszont széltében nőtt bent a hely: elöl 35, hátul 36 milliméterrel lett több helye a vállaknak. Abban, hogy a térrel együtt a térérzet is sokat javult, az oszlopok karcsúsítása is besegített, amivel a Mercedes szerint kábé tíz százalékkal csökkent a vezető elöl kitakart terület. A növekedés a csomagtérnél hozott sok plusz litert: 29-cel 370 literesre nőtt az ötajtóson. 

Az A osztályban debütál a januári CES-en már beharangozott új hangvezérlésű fedélzeti rendszer, az MBUX. A Mercedes büszkén hangoztatja, hogy a rendszer mögött mesterséges intelligencia dolgozik, így állítólag a szóban közölt utasításokból is elég jól ért, például elég azt mondani neki, hogy Héj Mercedes, fázom! és már jön is a fűtés a bemondott hőfokra. Bár, hogy az angol és a német nyelven kívül mennyire lesz intelligens a németek saját MI-je, egyelőre nem tiszta. A Mercedes promóvideóján az MBUX használata: 

Az infotaiment rendszer persze nem csak a szavakra reagál, a központi kijelzőkön az érintős funkciók ugyanúgy működnek, ahogy a középre került érintőpanelen is vezérelhető az egész. Valószínű egész gyorsan, legalábbis a 8 GB RAM és a hatmagos processzor, amire az egész támaszkodik ígéretesen hangzik. Bár az MBUX-on Linux fut, természetesen a kijelzők és a teljes rendszer párosítható lesz a tulajok telefonjaival, az Apple CarPlay és az Android Auto mellett a Kínában menő Baidu CarLife rendszerekkel is.

Az új 1,4 literes turbós benzinmotor 161 lóerővel lesz kérhető hozzá, de lesz 221 lovas turbós négyhengeressel is, valamint egy új 1,5 literes dízelt is kap. A kezdő motorkínálat márciusra letisztul, év végéig pedig kiszélesítik a motorpalettát. Ahogy a nagyközönség, úgy mi is a márciusi Genfi Autószalonon tapogatjuk majd meg először az új A Mercit, aminek egyik gyártóhelye Kecskemét lesz majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.