Nagyot esett a Ford a kínai piacon. Az erősödő helyi konkurencia lehet az ok

2018.02.11. 12:40

Eladásainak nagymértékű visszaesésével indította az évet a Ford az egyébként januárban 11,6 százalékkal bővülő kínai piacon - jelentette be pénteken a vállalat. Az erősödő helyi kínálat lehet a felelős.

Ford-badge-2

A Ford 76 ezer járművet értékesített januárban Kínában, 18 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Ez még annál is lesújtóbb, mint amit a tavalyi számok mutatnak: 2017-ben a Ford eladásai hat százalékkal csökkentek az országban, miközben a kínai autópiac három százalékkal növekedett. A Ford kínai érdekeltségének vezetője Jason Luo öt hónappal hivatalba lépése után januárban távozott posztjáról. Peter Fleet, a Ford ázsiai-csendes-óceáni üzletért felelős igazgatója közleményben jelentette be, hogy az autógyár a SUV-kre, a prémium kategóriás luxusmodellekre és a haszongépjárművekre helyezi át kínai üzleti stratégiájának súlypontját.

Kínában egyre élesebb konkurenciaharc bontakozik ki a külföldi és a helyi autógyárak között, ahogy a kínai autómárkák újabb és újabb sikeres modellekkel hódítanak el piaci részesedést maguknak. Nem kérdés, hogy nehéz időszak előtt állnak a nyugati gyártók, de sokaknál egyelőre nem olyan rossz a helyzet, mint a Fordnál. A General Motors például 14,5 százalékkal, a Toyota Motors pedig 24,5 százalékkal növelte eladásait januárban.