Turbóval és villannyal töltik fel a 911-est?

2018.02.12. 16:35

Sorban dőlnek saját kardjukba a sportautók, nagyon úgy néz ki, hogy a következő áldozat a Porsche egyik típusa lesz.

A Porsche 911-es egyike azoknak a sportautóknak, amelyek mindig is ragaszkodtak a minél hagyományosabb megoldásokhoz, így például a pályára szánt GT3-as változatban mindmáig megmaradt a hathengeres szívómotor és a kézi váltó. Ez az ausztrál Motor értesülései szerint az év végén érkező következő generációval változhat.

A 992 kódnéven emlegetett új 911-es GT3-as változata valószínűleg ismét a károsanyag-kibocsátási normák áldozata lesz. Már az előző generációváltásnál is lecserélték a hidraulikus kormányszervót elektromechanikusra, most úgy tűnik, a szívómotornak is búcsút inthetünk. A négyliteres, hathengeres felépítés marad, a turbóval viszont úgy nőhet a teljesítmény, hogy a fogyasztás – ha csak névlegesen is – de csökken majd. A pletykák szerint a kézi váltó is eltűnhet a kínálatból, helyette a már ismert, nyolcfokozatú, duplakuplungos PDK váltó jár majd a típushoz.

Az új moduláris platform valószínűleg hoz még egy újítást a 911-es modellcsalád életébe. Megjelenhet a hibrid változat, ami tovább javíthat a márka károsanyag-kibocsátási mutatóin. Szégyen vagy sem, de erre valószínűleg minden korábbinál nagyobb szüksége van a konszernnek, hiszen hamarosan jön az újabb széndioxid-kibocsátási kvóta, emellett pedig 2018 szeptemberétől új fogyasztásmérési ciklust vezetnek be (WLTP), ami számos jelenleg is futó sportkocsinak is problémákat okozott. Ezért búcsúzunk idő előtt a BMW M3-astól, és rövid időre leáll az M4, valamint az M550i gyártása is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.