Megérkezett a valaha volt leggyorsabb utcai Lotus

2018.02.20. 16:32

A Lotus 3-Eleven már eddig is  képtelenül gyors volt , most azonban pöcköltek rajta még egy keveset: elkészült a 3-Eleven 430. Ezzel a brit sportkocsigyártó valaha volt leggyorsabb utcán is használható sportautója született meg.

 

Míg az „alap” 3-Eleven utcai változatban 416 lóerőt tud, addig a 430-as a nevéhez híven 430 lovas, csúcsnyomatéka pedig 440 newtonméter. Ezek a számok önmagukban nem mondanak túl sokat, és még csak nem is tűnnek túl soknak napjaink óriási lóerőlicitjében. Ha viszont hozzátesszük, hogy egy mindössze 925 kilogrammos autóban hajtják a hátsó kerekeket, és Torsen-diffi meg kézi váltó társul a 3,5 literes V6-oshoz, máris izgalmasabb az egész.

Az Elise-hez és Exige-hez hasonlóan alumínium fürdőkádvázat alkalmaztak itt is, ahogyan a sima 3-Elevennél. A futómű független és állítható, ebben nincs változás, a Michelin Cup 2 gumikat pedig elöl 18, hátul 19 colos felnikre húzzák. A tömegcsökkentés jegyében a kasznihoz javarészt szénszálas műanyagot használtak.

A 0-60 mérföld per órát 3,1 másodperc alatt futja a leggyorsabb utcai Lotus, vagyis a 0-100 km/h is megvan neki durván 3,2 alatt, végsebessége 290 km/h. A 265 kilogrammnyi leszorítóerőből 165 az autó fenekén, 100 pedig az orrán jelentkezik. A 3-Eleven 430-at már a gyári Hethel tesztpályán is meghajtották: 1 perc 24-et futott, vagyis két másodpercet vert a sima 3-Elevenre, nyolc tizedet pedig az Exige Cup 430-ra.

Az autóból mindössze húszat gyártanak majd, egy-egy példányért 102 ezer fontot, vagyis 36 millió forintot kell kicsengetni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.