2018.02.21. 13:53

Eddig csak kémfotókon és kiszivárgott képeken láthattuk, de most végre itt van: hivatalosan is bemutatta a következő 911 GT3 RS-t a Porsche. Még erősebb, még brutálisabb, mint eddig, és egy korszakot zárnak le vele a németek.

A korszakhatár ráadásul lehet, hogy kettős. Egyrészt jó eséllyel ez az utolsó olyan sportautó, amely az aktuális, 991-es 911-generáción alapszik, ősszel ugyanis bemutatják a 992-es szériát. Másrészt pedig úgy hallani, hogy ez lehet az utolsó szívómotoros GT3 RS, a következőt már feltöltik – erre a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt lehet szükség.

Ha valóban így lesz, akkor méltóképpen búcsúznak a szívós GT3 RS-től. Az eddigi 500 lóerő helyett már 520-at tud a legújabb változat, ráadásul igazán pörgős is a négyliteres, hathengeres bokszer: egészen kilencezerig lehet forgatni. Nulláról százra 3,2 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 312 km/h.

Külön a GT3 RS szívómotorjához igazították a hétsebességes, duplakuplungos PDK-váltót, és finomítottak a hátsókerék-kormányzáson is. Tökéletesítettek a futóművön, és az aerodinamikai csomagot is reszelgették, például a méretes hátsó szárnyat is átalakították. Azt egyelőre nem mondták meg pontosan, hány kilót nyom az autó, de annyit tudni lehet, hogy szénszálas ülésekkel, könnyített ajtópanelekkel és kevesebb zajcsillapítással sikerült faragni a tömegen.

Ha ez nem lenne elég, az opcionális Weissach-csomaggal mind a kasznin, mind pedig a beltérben lecserélhetünk néhány elemet szénszálasra. Ehhez a kivitelhez már magnéziumfelnik is járnak. Ebben a formában ismert a GT3 RS tömege is: 1430 kilogramm.

Az új 911 GT3 RS már rendelhető is, az első példányokat áprilisban vehetik át a németországi vásárlók. Nekik 195 ezer eurót, azaz mintegy hatvanmillió forintot kell kicsengetniük, de ha valóban ez lesz az utolsó szívómotoros széria, akkor hamarosan sokkal többet is megérhet a gyűjtőknek egy-egy példány. Az élő bemutatót a márciusi Genfi Autószalonon tartják meg.