Kell a hely? Akkor ezeket jegyezd meg: Berlingo, Rifter, Combo Life

2018.02.21. 17:09 Módosítva: 2018-02-21 17:10:02

Harmadik generációjához ért a Citroen Berlingo, az Opel Combo Life, és a Peugeot Partner. A három modell továbbra is közös alapokra épül, viszont a Partnert ezen túl Rifter néven keressék a szalonokban.

Nem tudni, mi indokolta a névcserét, hiszen több mint 20 éve bejáratott név lecserélése kockázatos, bár lehet, hogy Rifter friss hangzására apellálnak. A Citroën, a Peugeot és az Opel közti hasonlóság leginkább a fém elemekben fedezhető fel, hiszen ugyanazokkal a présszerszámokkal készülnek, viszont a lökhárítók, a fényszórók és műanyagbetétek miatt különböznek annyira, hogy az embléma letakarásával is markáns legyen a különbség. A három közül a Citroen a legfiatalosabb, az Opel inkább konzervatív, míg a Peugeot talán a legmarkánsabb orrot ragasztott a bódéra. 

Eddig sem lehetett azzal vádolni a típusokat, hogy kicsik lettek volna, de most a rövidebb változat raktere is 100 literrel nagyobb, immáron 775 literes. A A rövidebbik autó hossza 440 centi, míg az XL kivitel 475, utóbbiban a síkba döntött ülésekkel akár 305 centis dísznővényt is beboríthatunk, ráadásul már alapból 1050 liternyi térrel lehet gazdálkodni. Mindegyik autónál marad a jól variálható, praktikus, tárolórekeszekkel rendesen megszórt beltér, még egy 186 literes hűthető tároló is jut, ami már szinte hűtő méret. 

A három típusba ugyanaz a két motor kerül, egy benzines, és egy dízel: utóbbi 1,5-ös, 75, 100, vagy 130 lóerővel, míg a benzines 1,2-es és 110 vagy 130 lóerős teljesítményszinttel választható. A legerősebb dízelhez nyolcfokozatú automatát is csatolhatunk, ezzel valószínűleg elég jó fogyasztás hozható össze. Ezek mellett még frissülnek a vezetéssegítő és biztonsági rendszerek, de az infotainment elektronikát is a ma kapható PSA modellekéhez igazítják.  

Mind a három típus a PSA spanyol és portugál üzemeiben készül, a személyautó változatok már idén októbertől elérhetőek, az áruszállító kivitelekre viszont az év végéig várni kell. Addig is a Peugeot bemutatott egy koncepciót, Rifter 4x4 Concept néven. Ez egy 8 centivel megemelt, összkerekes változat, rendes terepgumikkal, tetősátorral, tehát amolyan expedíciós autónak szánják. Nem lenne meglepő, ha valamivel visszafogottabb változatban készülne terepes kiadás a dobozosokból, hiszen a hajtásláncokat fejlesztő Dangel közreműködésével eddig is léteztek ilyenek.