2018.02.22. 11:02

Miután két héttel ezelőtt már néhány leplezetlen képet láttunk róla, még korábban pedig a biztonsági újításait promózták, most végre hivatalosan is bemutatta a Hyundai az új Santa Fét. A dél-koreai gyártó legnagyobb SUV-ja még tovább nőtt, és egy új automata váltót is kapott.

Az új, negyedik generációs Santa Fe hét centivel lett hosszabb közvetlen elődjéhez képest, így már 4,77 méter hosszú. Szélessége egyetlen centit nőtt, magassága csupán felet, a 6,5 centiméterrel nagyobb tengelytáv viszont a hátsó sorban ülő utasok számára akár érezhető is lehet. Nagy szilárdságú acélok felhasználásával a korábbinál 15 százalékkal merevebb lett a kaszni.

Ahogyan eddig, úgy ezután is öt-, valamint hétüléses kivitelben kínálja a Santa Fét a Hyundai. Az ötszemélyes csomagtartó-kapacitása 585-ről 625 literre nőtt, a hétszemélyes XL-é pedig 125-ről 130-ra. A dél-koreai mérnökök állítólag sokat dolgoztak a hangszigetelésen, de az is cél volt, hogy minőségibb anyagokból rakják össze az autó belterét.

A motorok tekintetében nincs lényeges változás. A benzinesek közül a 2,4-es szívó 188 lóerőt, a kétliteres turbós pedig 235-öt tud. Dízelből 2,2-es CRDI szerepel a palettán 202 lóerővel. A bevezetéskor minden Santa Fe kizárólag automata váltóval lesz kapható, méghozzá a régi hatfokozatút leváltó, saját fejlesztésű nyolcgangossal. A korábbinál könnyebb és takarékosabb is lesz ez az új váltó.

A Hyundai ezúttal alaposan rágyúrt a biztonsági felszereltségre. Többek közt a frontális ütközés lehetőségét, a sávelhagyást, a mögöttes, valamint a keresztező forgalmat is figyeli a Santa Fe rendszere, a Safety Exit Assist pedig nem hagyja kiszállni az utasokat, ha azok éppen egy érkező jármű elé nyitnák ki az ajtót. Kisgyermekeseknek lehet hasznos extra a Rear Occupant Alert, amely dudaszóval és elakadásjelző-villogtatással, valamint mobiltelefonos riasztással is jelez, ha véletlenül a hátsó ülésen maradt valaki.

Az extralistán szerepel ezen kívül ledes fényszóró, panorámakamera, adaptív tempomat, hangvezérlés, valamint vezeték nélküli töltés is. Mobiltelefont csatlakoztatva akár be is indíthatjuk az autót, vagy éppen távolról ellenőrizhetjük az üzemanyagszintet, és hogy bezártuk-e az ajtókat.

A legnagyobb Hyundai hobbiterepjáró forgalmazását Dél-Koreában kezdik meg, rendelni már február elejétől lehet. Odakint a benzinest 6,6 millió forintnyi wontól lehet megvenni, a kétliteres dízelért átszámítva 6,8, a 2,2-esért 7,4 millió forintot kérnek. Az élő bemutatót a Genfi Autószalonon tartják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.