A Seat AMG-je: Cupra

2018.02.23. 09:34

Korábban már hallani lehetett róla, hogy a Seat sportos almárkával készül, de mostanra vált hivatalossá a Cupra létezése. A név, amely eddig a leggyorsabb Seatok típusjelzése volt, mostantól márkajelzés. 

Olyannyira komolyan gondolják, hogy az autók hűtőmaszkján nem is az S kerül fel, hanem saját logót terveztek a Cupráknak. Ezentúl ez a legkeményebb sportváltozatok kaphatják meg, az első modell viszont érdekes választás: az Ateca hobbiterepjárót vadították meg. Vélhetően az éppen legnépszerűbb hullámot akarják meglovagolni, ezért nyúltak az eleve sikeres modellhez. Nincs sok meglepetés, a Volkswagen cégcsoport technikáját használják: a kétliteres turbómotor itt 300 lóerős, hétsebességes, duplakuplungos váltóval. 

Ezzel a mechanikával 5,4 másodperces 100-as sprintre, és 245-ös végsebességre jó a Cupra Ateca, az adaptív futóművel pedig valószínűleg az úton is fog maradni. A kaszni sem marad érintetlen, az eddiginél jóval agresszívabb, légbeömlőkkel szabdalt lökhárítók és toldatok járnak hozzá, a legjobb mégis az Audi mintájára a köténybe írt Cupra felirat. Hogy mikor érkeznek az első Cuprák, még nem tudni, de az biztos, hogy az Ateca Cuprát további hevített Seatok követik.  

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.