Eltűnhet a legnagyobb BMW-motor

2018.02.26. 14:17

Az M760 Li-be építik a bajorok legnagyobb motorjukat, egy 6,6 literes, ikerfeltöltős V12-est. A 610 lóerős motort talán most utoljára látjuk BMW-ben. 

17566090 46cae4dbaf834fcd98e6f38d22c43201 wm

Az ok természetesen a környezetvédelem, a BMW Blog egyik gyári informátora szerint akár már a jövőre esedékes modellfrissítésnél eltűnhet a 12 hengeres motor a 7-es limuzinból. Bár egy ideje hallani róla, hogy a BMW is részecskeszűrős benzineseket fejleszt, ez sem tűnik elégnek ahhoz, hogy a V12-est életben tartsák. Komoly presztízsveszteséget jelentene ez a gyártónak, hiszen a rivális Audinak és Mercedesnek is van ilyen motorja, és egyelőre nem hallani arról, hogy ezek eltűnnének.

Természetesen a számháború nem állhat meg, hiába szűnne meg a 12 hengeres motor gyártása, a következő 7-es valószínűleg ugyanúgy erősebb lenne, mint bármikor korábban. Egy négy liter körüli turbós V8-as könnyedén nyújt ugyanakkora teljesítményt, mint a V12-es, közben kevésbé komplikált, és jóval könnyebb is, ráadásul mára a járáskultúrában sincs észrevehető különbség. 

Ugyanakkor egy bizonyos vevőkör igényli a bonyolult technika által sugallt exkluzivitást, hiszen a luxus mindig megkíván valamiféle öncélúságot, márpedig ebből van elég egy V12-es motorban. További kérdéseket vet fel a BMW-hez tartozó Rolls-Royce, amely minden modelljében a 6,6 literes motort használja. Elképzelhető, hogy a Rolls tesz akkora felárat az autóira, amelybe belefér a V12-es motor környezetbaráttá tétele, akár egy bonyolultabb kipufogógáz utókezelővel, akár egy hibrid rendszerrel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.