Nincs pénzed A8-ra? Ne búsulj, jó lesz az A6 is

Genfi Autószalon 2018 – Audi A6, A7

2018.03.07. 15:09

Elég megosztó mostanában az Audik formaterve: egyrészt vannak a fanyalgók, akik azt mondják, alig-alig változtatnak valamit, egy kaptafa az összes, a generációváltások pedig közepesen erős fészliftnek is elmennének. Mások szerint meg mindig éppen csak annyit módosítanak, hogy ne távolodjanak el nagyon a bevált karaktertől, végül azonban így is betalálnak rendesen. Nem akarnék egyik oldalnak sem igazat adni, de az új A6-osról kár lenne levenni a keresztvizet emiatt. A bemutató képein sem nézett ki rosszul, élőben viszont kifejezetten adja a forma.

Ahogyan az a márka többi, már megújult modelljén is látszik, a szögletes singleframe maszk szélesebb és laposabb lett, és mintha az egész autó áramvonalasabb lenne valamivel - ez persze könnyen lehet csak optikai csalódás. Így élőben mondjuk nem mutatnak túl jól az ugyan csinos krómos keretű, de műanyaggal levakolt kipufogóvégek.

Odabent a mindig van hová fejlődni elvet követi az Audi: nem lehet azt mondani, hogy az eddigi A6-osok belseje saját korukhoz, és az akkori vetélytársakhoz képest ne lett volna eléggé igényes, de most még egy picit finomítottak mindenen. Bőr, Alcantara, fabetétek, fémek és elvétve egy kevés zongoralakk alkotja a belteret, a kormány is új, rajta az aktuális maszkot mintázó keret öleli körül a négy karikát. Körülöttünk mindennek kellemes a tapintása, semmire sem bántó ránézni.

Ízlés kérdése, hogy ki mennyire bírja az érintőképernyők tömkelegét, mindenesetre az A6-ba jutott belőle bőven. Eleve virtuális műszeregységre bámulunk - ilyet találunk ma már szinte az összes új Audiban. Középen egy nagyobb, 10,1 colos, és egy kisebb, 8,6-os kijelző segítségével vezérelhetünk szinte mindent, ahogy az új A8-asban is. Nyilván elnöki autónak marad az A8, de a hátsó lábtérre ebben sem lehet panasz, 180 centi körüli magassággal, sőt afölött sem lesz szűkös.

És ha már mindenképpen összehasonlításokba akarunk bocsátkozni, ott van mindjárt az Audi A7, amelyet szintén kiállítottak a Genfi Autószalonon. Rögtön az orr is határozottan megkülönbözteti az A6-ostól, a lökhárítók formáján túl az első fényszóró alakja is teljesen más, hátul pedig a két lámpatest egybefut a csomagtérajtó egyik éle alatt. Az A7-est szokás a legszebb mostani Audiként emlegetni, van is benne valami, testközelből is nagyon szép forma.

Az A6-nak technikáját tekintve sincs szégyenkeznivalója: bár benzinmotorból egyelőre csak egyet kínálnak, a dízelek azért elég széles teljesítményspektrumot ölelnek fel. Futóműből a sima acélrugóstól a sportoson át légrugósig mindenféle van, és az összkerékhajtásról és -kormányzásról sem kell lemondani. Később talán éppen azért nem lesz belőle használtautó-sláger, mert az összetett technikára nem biztos, hogy lesz megfelelő hazai szakemberhálózat.

Rengeteg friss tartalom a genfi szalonról:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.