2018.03.09. 06:41

Gondolom, nem kell bemutatnom a Ssangyong Actyon Sports pickupot. Amikor 2006-ban megérkezett, akár a legtöbb akkori Ssangyong, meglehetősen vegyes fogadtatásban részesült. Pedig, ahogy például a 9,5-ös Népítélet-átlag is mutatja, nem voltak rossz autók, csak a külcsín nem igazán felelt meg az európai szemnek.

Azóta eltelt 12 év, már nem csak a műszaki tartalom, de forma is kezdi beérni a hazai kívánalmakat. Bár azóta is volt pár generáció, de a rövidke platója miatt már nem volt érdemes forgalmazni nálunk, hiszen nem lehetett volna teherautónak vizsgáztatni.

Az év elején kezdtek szállingózni a hírek egy új pickupról, és immár Genfben élőben is látható az új Musso pickup. Ez gyakorlatilag egy platós Rexton, motorjának teljesítménye (181 LE) és nyomatéka (420 Nm) is azonos, a felépítmény 1 tonnáig terhelhető és 3,5 tonnát húz el. A váltó 6 sebességes kézi vagy automata lehet az Aisintől.

Méreteit tekintve kétféle tengelytávban gyártják, bár nálunk a fentebb ismertetett okok miatt csak a hosszú platós változat lesz kapható. A plató hossza a rövid modellnél 1350, a hosszúnál 1650 mm, így a raktere a hazai piacon az összes duplafülkés konkurensnél nagyobb lesz.

Az utastérhez nem is nyúltak, egy az egyben átemelték, a különböző vezetéssegédekkel együtt, így egy igen jól felszerelt pickupot köszönthetünk. Ez nem is árt, ha helyet akar magának az egyre telítettebb piacon. A gyártás nyáron indul és a hazai importőr reményei szerint körülbelül egy év múlva várható itthon az új modell, N1G vagyis terepjáró tehergépkocsi bejegyzéssel a forgalmiban.

És ha megérkezik az új modell, végre itthon is lehetne márkakupa, mint Új-Zélandon.

Rengeteg friss tartalom a genfi szalonról:

Keresztben a sikoltó családdal
435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
Toporgó jövő
Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.