Háromszáz lovas és összkerekes lesz a legdurvább 1-es BMW

2018.03.14. 16:32

A BMW-nél már javában dolgoznak a következő generációs 1-esen, most pedig néhány új információ szivárgott ki a modellről. Ez lesz egyébként a németek első autója, amely már az új, FAAR nevű padlólemezre épül. Ez, ahogyan a neve (Frontantriebsarchitektur) is mutatja, egy elsőkerékhajtású platform, de összkerékhajtást is képes befogadni.

 

A hírek szerint az új 1-es könnyebb lesz elődjénél, és állítólag a négykerékhajtásúak súlytöbblete is kisebb lesz, mint a jelenlegi 1-esek esetében. Az alapkivitelek a BMW mostani 1,5-ös háromhengeres motorjának továbbfejlesztett változatát kaphatják meg, de kétliteres turbómotort is választhatnak majd a vevők. Dízelből szintén kétliteres turbósok kerülhetnek a palettára, a legerősebb 240 lóerő körül tudhat.

Az 1-es BMW-k között a csúcsot az M130iX M Performance jelenti majd, amelynek 300 lóerejét összkerékhajtás viszi át az aszfaltra. Ez a teljesítmény a kétliteres turbós benzines felhúzott változatából jön ki a tervek szerint. A legdurvább 1-es 2020-ra érkezhet, míg a polgáribb kiviteleket még idén, vagy 2019 elején mutathatják be.

Az új FAAR padlólemezre az 1-esen kívül további öt modell épülhet a közeljövőben. A nemrég felfrissített 2-es Active Tourer és Gran Tourer párosa 2021-ben érkezhet el a generációváltáshoz, de a 2-es Gran Turismo, az elektromos iX1 hobbiterepjáró, és az X1-es következő szériája is ezt az alapot kaphatja meg.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.