Még kínai klónnak is nagyon béna a Mercedes GLA kínai klónja

2018.03.16. 14:58

A semmiből jött, máris ellopta a Mercedes GLA-formavilágát egy új kínai autógyártó. K-One lett a neve a prémium városi terepjáró klónjának, ami külsőre csak egy középbéna klón, teljesítményre viszont inkább mopedautó, mint teljes értékű személyautó. 

k-one-china-suv-mercedes-gla-clone-1

Hogy Kínában milyen bátran lopják le bármilyen autó stílusjegyet, már meg sem kéne lepődnünk. Nemrég a Range Rover-nek tett keresztbe az illetékes kínai hivatal, miután a britek megpróbáltak revansot venni az Evoque klónja miatt, úgyhogy félni aligha van mitől. Jól láthatóan a K-One alkotói sem féltek, amikor sorvezetőnek kitették az asztalra a GLA vázlatait. Sőt, az első fényszórót a CLA-ról lopták.

k-one-china-suv-mercedes-gla-clone-2

Méreteiben (410 centi hosszú, 171 centi széles, 159,5 centi magas) egy kicsit kisebb, mint a GLA, de tömegében egy: 1400 kilós lett. Csak itt ezt az akkumulátorok dobják meg. A K-One ugyanis egy villanyautó, hiába van a végén két kamu kipufogóvég. Az első tengelyt hajtja villanymotorja, ami egy rövid ideig tud ugyan 130 lóerős teljesítményt is, de a tartós teljesítménye csupán 54 lóerő. Ekkora tömeg mellett ez nevetségesen kevés, nem csoda, hogy a kiadott adatok szerint az autó csúcssebessége 102 km/h. Azaz vagy az akksikon spóroltak vagy a tökegyszerű villanyhajtást nem tudták rendesen összerakni.

A Model-X-nek vagy az új emelthasú villanyos Jaguarnak, az I-Pace-nek aligha a K-One lesz a konkurense, bármire is készülnek vele a kínai piacon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.