Mégis került egy V8-as a csúcs-Cadillacbe

2018.03.23. 17:46

Észak-Amerikában nincs presztízse a hathengeres motornak, hisz olyat a Toyota Camryhoz, meg a Honda Accordhoz is kapni. Ezek meg odaát az Opel Astra és a VW Golf megfelelői funkcióban és árban, csak a méreteik mások. A Cadillac mégis megpróbálkozott azzal, hogy a csúcsmodelljét csak V6-ossal forgalmazza – nos, eddig bírták.

Pedig a CT6 szép nagy, hátsókerék-hajtású, még kívülről is rendben van, de mégsem kell a kutyának sem: két év alatt, amióta kínálják, alig húszezer fogyott belőle, ami még ebben a kategóriában sem számít jó eredménynek.

Azt ugyan nehéz lenne megmondani, hogy ebben mennyire játszott közre egy jó benzines V8-as hiánya, de hamarosan kiderül. Bemutatták ugyanis a CT6 V-Sport nevű változatot, amelyben egy teljesen új, 4,2 literes V8-as turbómotor dolgozik. Bár ismét használhatták volna a Corvette motorját, ahogy korábban már több sportos Cadillacben, ez a kétturbós motor a gyáriak szerint teljesen új konstrukció. A csúcsteljesítménye 550 lóerő, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 850 Nm, így erőhiányra aligha panaszkodik majd bárki.

A sportos CT6 a motortól eltekintve is elég igényes konstrukciónak tűnik. Állandó összkerék-hajtása lesz, 10 fokozatú automata váltója, mágnesesen változtatható karakterű lengéscsillapítói, hátul mechanikus önzáró differenciálműve, és a Brembótól vásárolt négydugattyús fékei.

Az persze kérdéses, hogy hányan vesznek majd V8-as Cadillacet a sportos karakter kedvéért, és hányan a presztízsért – ilyen szempontból talán nem ártana egy kényelem-orientált kivitelt is piacra dobni – de az az érzésünk, hogy a vevők száma így is csak szaporodhat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.