Fájdalmasan randán törik a Ford és a Mitsubishi terepjárója

2018.04.05. 12:52

Amerikában több szervezet is készít törésteszteket, de a legnagyobb kihívást ezek közül egyértelműen az IIHS tesztsorozata jelenti, amely tavaly újabb vizsgálat-típussal bővült. Már a jobb oldalon is végeznek kis átfedéses töréstesztet, és ez néhány gyártót váratlanul ért.

Nehéz elképzelni, hogy az egyes autógyártók milyen mértékben igyekeznek spórolni a vásárlóikon, de a Ford Escape, vagy ahogy nálunk ismerik, a Kuga nagyszerű példa erre. Amikor az IIHS-nél bevezették a kis átfedéses töréstesztet, ami számos típus esetében katasztrofális eredményeket hozott, a Ford megerősítette az Escape szerkezetét, de csak a bal oldalon, ahol a tesztet végezték. Jobboldalt a merevítések nem kerültek be, nyilván ezen is nyertek autónként néhány dollárt. Így most, amikor a teszteket elkezdték az utas-oldalon is elvégezni, a Ford terepjárójának jobb oldala szabályosan összeomlott.

A vizsgált hét terepjáró közül még egy bizonyult hasonlóan sérülékenynek az IIHS kétoldalas kis átfedéses tesztjén, a Mitsubishi Outlander Sport, amelyet mifelénk ASX néven árusítanak. Ennél hasonlóképp csuklott össze a tetőkeret és a jobb oldali ajtó a terhelés alatt.

Ezek után persze abban sem lehetünk biztosak, hogy azok az autók, amelyeket Európában kapni Ford Kuga és Mitsubishi ASX néven, egyáltalán tartalmazzák azokat az erősítéseket, amelyek az amerikai változatok bal oldalát kellőképp ellenállóvá teszik, hiszen Európában senki nem végez kis átfedéses törésteszteket, és az EuroNCAP-nál mindkét autó megkapta az öt csillagos minősítést.