Audi álomautó, nosztalgiából és amperszagból

2018.04.09. 14:39

A Vision Gran Turismo tanulmányok jellemzően nem létező autók, amelyeket a Gran Turismo konzoljáték-sorozatához adnak ki az autógyárak. Az Audi azonban csavart egyet a dolgon: igaz, hogy az ő tervük is elég valószerűtlen, de ők megépítették, és a hét végi Formula-E verseny betétszámaként meg is autóztatják vele a vippeket.

Az Audi ugyan kénytelen volt feladni a versenytevékenysége nagy részét a Volkswagen költségcsökkentési programja miatt, viszont villanyautóra most végtelen keret áll rendelkezésre a vállalatnál. Így a sportrészleg is erre menekül: átvették az Abt-tól a Formula-E csapatot, és most készítettek egy nagyszerű promóciós eszközt, amellyel megpróbálják a villanyversenyzést valahogy belefésülni az Audi Motorsport arculatába.

A Vision Gran Turismo bevallottan az Audi egik legjellegzetesebb versenyautóját igyekszik felidézni: az IMSA GTO sorozatot 1989-ben tönkreverő 90 Quattro IMSA GTO-t. A festés ugyanaz az ezüst-vörös-fekete, és a felniket is hasonlóképp alakították ki, mint ahogy a legendás turbós szörnyetegen. A különbség annyi, hogy az autó formája már a márka jövőjét hivatott megmutatni, és öthengeres turbómotor helyett három egyforma, egyenként 200 kW-os villanymotor hajtja.

A formaterv érdekes: bár a Vision Gran Turismo egyértelműen kupé, ajtaja is kettő van, versenyautónak egyértelműen túl nagy. Mintha egy DTM autót etettek volna addig, amíg feszes nem lesz rajta a ruha: jól néz ki, csak az arányai nem stimmelnek egészen. Az ok az lehet, hogy az autót arra szánják, hogy nézőket vigyenek körbe vele a Formula-E versenyhétvége szüneteiben, azaz elég helynek kell lenni belül, hogy a fontos, és adott esetben testes vendég se szorongjon. Ugyanakkor látványosnak kell lennie a járműnek, hisz a Gran Tourismóban is megjelenik majd a virtuális változat, amelynek elég vonzónak kell lennie a többi hasonló látványos tanulmány között is.

A kézzel fogható változatot egyébként 815 lóerő összteljesítmény mozgatja – két motor a két hátsó, egy a két első kereket hajtja – így az 1,45 tonnás jármű akár 2,5 másodpercen belül is elérheti a százas tempót. És ez itt véletlenül tényleg hasznos tulajdonság, hiszen ennek a gépnek az egyetlen célja, hogy meggyőzze a népeket: az Audi villanymotorral sem lesz kevésbé klassz dolog, mint benzinessel vagy dízellel. Már csak az a kérdés, hogy hiszünk-e neki.