Teljes átszervezés kezdődik a Volkswagennél

2018.04.13. 11:08

Néhány napja röppent fel a pletyka Matthias Müller vezérigazgató leváltásáról, amely megalapozottnak bizonyult: a felügyelőbizottság új embert nevezett ki a helyére, a Volkswagen márka eddigi igazgatóját, méghozzá azonnali hatállyal.

A vezetőváltást nem indokolták különösebben. A felügyelőbizottság elnöke, Hans Dieter Pötsch formálisan köszönetet mondott Matthias Müllernek, aki átsegítette a céget a dízelbotrányon, és méltatta az új vezérigazgató, Herbert Diess érdemeit a VW márka nyereségének növelésében.

Ami az átszervezési terveket illeti, a VW-csoport márkáit új elvek szerint tervezik átcsoportosítani: külön kezelik majd a tömegmárkákat, a prémium-márkákat és a szuper-prémium márkákat, az eddigi rendszer helyett, amely a céget két márka, a VW és az Audi köré szervezte. Az új felállástól egyértelműen a párhuzamos fejlesztések felszámolását, és ezen keresztül jelentős költségcsökkenést várnak.

Ezen felül külön részlegeket alapítanak a kiemelt üzleti területek számára, így dedikált csoport foglalkozik majd Kínával és a teherautó- és autóbusz-üzletággal, de hasonlóan kiemelik a kutatás-fejlesztési, a gyártási és a sales-tevékenységeket is. Ettől az új szervezeti felépítéstől a költségek csökkenése mellett a döntési folyamatok felgyorsulását és átláthatóbbá válását várja a cégvezetés, ami egy ekkora cég esetében valóban nagyon lényeges szempont lehet.

További személyi változásokat is nyilvánosságra hoztak: Rupert Stadler, aki eddig az Audit vezette, a teljes VW csoport sales-tevékenységét irányíthatja a jövőben, a Porchét vezető Oliver Blume pedig a vállalat gyártásért felelős vezetője lesz. Francisco Javier Garcia Sainz, a beszerzési részleg vezetője viszont elhagyja a Volkswagen csoportot, állítólag saját kérésére.

Egy ilyen átszervezés persze nem megy egyik napról a másikra, különösen egy olyan nagy tehetetlenségű cégnél, amilyen a VW, de a felügyelőbizottság szándéka egyértelmű: hatékonyabb, könnyebben mozduló, nyereségesebb céget szeretnének faragni a Volkswagenből, és erre a feladatra Herbert Diesst tartják a legalkalmasabbnak, aki a Volkswagennél eredményesen vitt végig egy kemény tárgyalássorozatot a szakszervezetekkel, és 30 ezer munkahely megszüntetésével 3,7 milliárd eurót tudott spórolni. Most hasonló teljesítményt várnak tőle, csak egy lépcsőfokkal feljebb, jóval nagyobb léptékben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.