Jaguar-verő világmárkát faragnának a Vörös Zászlóból

2018.04.23. 14:29

A megalomán tervek megvalósítása érdekében összefog két kínai autógyártó, a hatalmas FAW csoport és a még épp csak megalapított Byton. A cél versenyképes, korszerű kínai luxusautók építése.

A Hongqi, vagy Vörös Zászló volt az első kínai luxusautó, amelyet még Mao számára terveztek és gyártottak Kína első autógyárában, amelyből azóta az FAW csoport lett. A legelső modell, a CA72 még az 1950-es évek legvégén készült, a nagyobb és korszerűbb CA770 pedig, amely a márka legismertebb terméke lett, 1965-ben került gyártásba.

Hongqi néven később sok minden készült – például a harmadik generációs (szivar) Audi 100-asok – de a 2008-as Pekingi Olimpiára egy korszerű luxusautót rendelt az állam, amelyből később a Rolls-Royce-szerű kényelmet kínáló, hatalmas, V12-es L5/L7 lett, amelyet nem készítenek akárkinek, bármennyi pénze is legyen. Emellett akad még néhány kisebb Vörös Zászló luxusmodell, például a H7 vagy az LS5, de a márka éves szinten így sem készít 3000-nél több autót.

Ezen változtatna a FAW új elnöke, Xu Liuping, aki állítólag azt a célt tűzte ki, hogy a Hongqi márka 2025-re évi 300 ezer autót adjon el. A FAW, amely egyébként elsősorban a VW, a Toyota és a General Motors helyi partnereként létrehozott vegyes vállalatok bevételéből él, rendelkezik is a szükséges fejlesztések elvégzéséhez elengedhetetlen pénzügyi eszközökkel, de úgy néz ki, felhasználnák a Byton nevű cég villanyautós fejlesztéseit is, hogy lépést tarthassanak az elektromos luxusmodellek iránti igény várható növekedésével.

Az egyelőre nem egész világos, hogy a Vörös Zászló márka eladásainak megszázszorozását hogyan szeretnék véghez vinni. Ez még hét év alatt sem látszik elérhető célnak, még úgy sem, hogy Kínában még mindig gyorsabban nőnek az autóeladások, mint a világon bárhol másutt. A helyi luxusautó-piacon ugyanis durvább a verseny, mint bárhol másutt, hisz a nemzetközi márkákon túl itt a helyi gyártók is jelen vannak, csak a prémium-szegmensben legalább tíz kisebb-nagyobb cég verseng a vásárlók kegyeiért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.