Most már tényleg vesztésre áll a dízel

2018.05.03. 15:18

Néhány éve ég úgy látszott, Európában a dízelmotoros személyautók piacvezető szerepe megkérdőjelezhetetlen, de mostanra – a dízelbotrány kitörése óta folytatott kitartó politikai nyomásgyakorlásnak köszönhetően – változni kezdett a piac.

cardiesel

Az ACEA, az európai autógyártók szövetsége legalábbis erre utaló adatokat tett közzé 2018 első negyedévéről. Már csak az újonnan eladott autók 37,9%-a volt dízelmotoros, a benzinesek tették ki a forgalom legnagyobb részét 55,5%-kal. Az alternatív hajtású járművek – ide tartoznak az alkohol- és gázüzemű, valamint a hibrid és elektromos hajtású személyautók – részaránya 6,5%, ezek közül a villamos hálózatból tölthető autók piaci részesedése 1,7% volt.

A tavalyi évhez képest is igen látványos változás ez: dízelekből 17%-kal kevesebbet vettek, míg benzinesből 14,6%-kal többet. Egyelőre az látszik, hogy a vásárlókat elsősorban a dízelmotortól sikerült elijeszteni, de a többség benzines autóra váltott, ami a környezetszennyezés és a szén-dioxid-kibocsátás mértékét nemigen változtatja meg, inkább csak a jellegén módosít. Az elektromos autók 47%-os eladásnövekedése ugyan nagyszerűen hangzik, de a piaci részesedésük egyelőre elhanyagolható, és amíg az áruk nem csökken érdemben, illetve nem épül ki a megfelelő töltőhálózat, ezen a téren nem is várható érdemi változás.

A dízelmotorok persze így sem tekinthetők halottnak: a gyártók és beszállítók már most azt ígérik, hogy legújabb megoldásaik újra szalonképessé teszik a dízelmotort, ami kitartó marketinggel néhány éven belül akár meg is fordíthatja a dízel-eladások látványos csökkenését.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.