Európába is megérkezett az új Citroën csúcsmodell

2018.05.25. 10:37

A Citroënnél látszik igazán, mennyire megváltozott a fontossági sorrend az autógyártók számára. A C5 Aircrosst, a márka új csúcsmodelljét már tavaly elkezdték forgalmazni Kínában – a piacon, ahol akár jelentős növekedést is el lehet érni – míg Európába csak mostanra jutott el a típus.

A késlekedés egyik oka – az egyetlen érdemi eltérés a kínai modellhez képest – a motorválaszték bővülése lehet. Az európai C5 Aircrossba mind a négy PSA motor bekerül: az 1,2 literes, háromhengeres, 130 lóerős és az 1,6 literes, négyhengeres, 180 lóerős turbós benzines, illetve az 1,6 literes 130 lóerős és a 2 literes 180 lóerős turbódízel is. Kínában a dízelváltozatokat nem forgalmazzák, bár az európai eladások változását nézve az az érzésünk, hogy az itteni kínálatból is simán kimaradhattak volna.

A motorválaszték ugyan nem tartalmaz újdonságot – nem is igen tartalmazhatna, hiszen a Peugeot csoport összes szabvány motorját megkapta a típus – viszont bemutatnak a típussal egy új, nyolcfokozatú automata váltót. Az EAT8 fantázianevű szerkezetet csak a kisebbik benzinmotorhoz nem kínálják, és a gyáriak szerint a korábban használt hatsebességes automatához képest akár 7%-os fogyasztáscsökkenést is hozhat.

Bár nem valószínű, hogy lesz nagyobb modell a Citroën kínálatában, a C5 Aircross nem egy óriás: 4,5 méter a hossza és 1,84 méter a szélessége, csak a 2,73 méteres tengelytáv miatt lóg ki egy kicsit a közepes szabadidő-autók mezőnyéből. A térkínálata ehhez képest tisztességes: 580 és 720 liter közti térfogatú csomagtartót kínál (a tényleges méret a hátsó ülések hosszirányú beállításától függ) amely a hátsó üléstámlák lehajtásával 1630 literig bővíthető.

Később lesz egy abszolút csúcsváltozat az 1,6 literes benzinmotorral és konnektoros hibrid hajtással. Itt a villanymotor a hátsó kerekeket forgatja, így ez lesz az egyetlen változat, amely összkerékhajtást is kínál majd, emellett rövid időre akár 300 lóerő csúcsteljesítményt is. Ám ez a kivitel több mint egy évvel a többi változat után, valamikor 2019 vége felé érkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.