Már a hegyen hajtják a leggyorsabb Volkswagent

2018.06.02. 09:08

Már Coloradóban tesztelik az I.D. R-t. A Volkswagen Pikes Peak-i hegyiversenyre épített brutális villanyprototípusa túl van az első hegyi kilométerein, amit ezzel a videóval igazolnak a németek. 

Már csak három hétre vagyunk az idei Pikes Peak-től, a hegyi felfutóversenyek évi legnagyobb eseményétől. Az idei ráadásul különösen izgalmas felfutónak ígérkezik, a Volkswagen ugyanis kitalálta, hogy huszonegy év után újra megpróbálkozik a hegyen, és ehhez épített egy olyan autót, amivel talán még Sebastien Loeb ötéves, 8:13-as rekordját is meg tudják majd közelíteni. A rekordot, amihez a Peugeot egész más irányból épített autót: egy középmotoros, biturbós V6-os célgépet csináltak 875 lóerővel. Abból lett ez a csúcs, ami most az egyik mérce lesz a VW I.D. R-nek.

A Volkswagen is egy franciával, a Pikes Peaken háromszoros győztes Romain Dumas-val megy neki a rekordkísérletnek. Az I.D. R-t két villanymotor hajtja 670 lóerővel, 650 Nm nyomatékkal és ehhez jön az autó 1100 kilogrammos tömege. Ez ugyan nem hangzik olyan ígéretesen, mint a Peugeot 1 lóerő/1 kilogrammos aránya, de a VW mellett szól, hogy a pálya 1440 méterrel a tenger szintje fölött indul és 4300 méteren ér véget, azaz jó részén annyira ritka a levegő, hogy azt már megérzik a belső égésű motorok, szemben a villanyhajtással.

2

Június végén meglátjuk, hova lesz elég az I.D. R. Hogy Loeb 8:13 űrideje veszélybe van-e, nehéz megtippelni, de hogy a 8:57-es villanyautós Pikes Peak-i csúcs a minimum, amivel haza akar menni a Volkswagen Coloradóból, az tuti.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.