A Ferrari tarolt az Év Motorja szavazáson

2018.06.06. 17:41

A Nemzetközi Év Motorja díjakat az idén is kiosztották, összesen tizenhárom kategóriában. Ezek közül az idén ötöt nyert a Ferrari két motorral, köztük az abszolút elsőnek járó kupát is. A 488-as 3,9 literes V8-as turbómotorja minden kategóriát megnyert, amit csak megnyerhetett.

Az abszolút sorrend is érdekes: a Ferrari V8-asa után a Porsche 3 literes turbós hathengerese, a Ferrari 812 Superfast 6,5 literes V12-ese, és a Tesla elektromos hajtása következik, azaz egyértelmű, hogy teljesítményből a zsűri szerint sem lehet túl sok.

A különféle kategóriákban persze más márkák is kaphattak díjat. A Tesla kapta például a legjobb elektromos hajtásért és a legjobb zöld motorért járó elismerést, a V8-as Ferrari motor a 3-4 literes kategória legjobbjának és a legjobb sportmotornak járó díjat, a V12-es Ferrari motort pedig a legjobb új motornak és a legjobb 4 liter feletti motornak választották.

Bár egyre egyértelműbb, hogy a lökettérfogat semmit nem mond egy motorról, az Év Motorja zsűri egyelőre ennél a megközelítésnél maradt. Az 1 liter alatti motorok közül a Volkswagen ezres háromhengeres turbómotorját találták, az 1-1,4 literes kategóriát a PSA 1,2 literes háromhengerese nyerte, 1,4 és 1,8 liter között a BMW i8 hajtását választották a legjobbnak, amely egy 1,5 literes, háromhengeres turbómotor köré épül, 1,8 és 2 liter között a Porsche 718-asok kisebbik, 2 literes turbómotorja, 2-2,5 liter között az Audi öthengeres turbómotorja, 2,5 és 3 liter között pedig a Porsche 3 literes turbós hathengeres bokszermotorja kapott első díjat.

A gyártóknak nyilván jól jön egy-egy ilyen díj, de egyre inkább az az érzésünk az eredményeket látva, hogy az Év Motorja megújításra szorul. A kis turbómotorok divatja egyes kategóriákban zsúfoltságot eredményezett – 900 köbcenti és 1,5 liter között szinte minden gyártónak van viszonylag friss, tömeggyártmányokba szánt háromhengerese – másokat viszont egészen kiürített: 2 és 2,5 liter között alig akad korszerű motor. Talán hasznosabb lenne teljesítmény alapján osztályozni, úgy az átlagember számára is lényegesebb eredmények születhetnének.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.