Nagyobb és érdekesebb az új BMW X5

2018.06.06. 14:46

A formaterv új, de a karakter a régi: a BMW X5 lényege a negyedik generációra sem változott semmit, ami nem is csoda. A luxus-terepjáró a cég egyik biztosan teljesítő modellje, amely szép profitot hoz, és a bevált recepten felesleges lett volna változtatni.

A részletek persze teljesen újak: a negyedik generációs X5 már az aktuális BMW terepjáró-fazont viseli, szögletesebb első lámpákkal, magasabb hűtőráccsal, és a hátsó kerék felett felfelé ívelő övvonallal. És bár az arányokon nem változtattak érdemben, az autó egy kicsikét nőtt is minden irányban.

Hosszában 3,5, széltében 3,2 centi a növekedés, a magasság 1,1 centivel, a tengelytáv pedig 4,2 centivel lett nagyobb. Ennyi a 4,92 méteres hossz, az 1,97 méteres szélesség, az 1,74 méteres magasság és a 2,98 méteres tengelytáv mellett alig vehető érszre, de mégis jelzésértékű: hiába mutat minden a kisebb, takarékosabb, környezettudatosabb autók felé, a jól fizető vevőkön a BMW nem spórol.

Az autó belül is jó nagy lett, legalábbis erről árulkodik a 645 literes, és 1,86 köbméterig bővíthető csomagtartó. A csomagtérajtó egyébként kétrészes, ami természetesen kapható lesz motoros mozgatással, ahogy a csomagtér-fedő roló is.

Első körben négyféle motorral gyártják majd az X5-öst. A kisebbik benzines a 3 literes turbós hathengeres 340 lóerős változata, a nagyobbik pedig a 4,4 literes V8-as, 462 lóerővel és 650 Nm csúcsnyomatékkal, ez utóbbit azonban nem hozzák Európába.

A két dízelt viszont igen: a mezitlábas változat 265 lóerő és 620 Nm leadására képes, ezzel is 6,5 másodperc alatt érhető el a százas tempó, az európai csúcskivitel pedig a négy turbós X5 M50d lesz, 400 lóerővel és 760 Nm maximális nyomatékkal. Ezzel az autó 5,2 másodperc alatt gyorsul százra, és csak a 250 km/h-ra beállított elektronikud korlátozás állítja meg a sebesség további növekedését. Természetesen az összes, Európában kínált változat megfelel az Euro6d-Temp normának.

Később lesz négyhengeres, konnektoros hibrid hajtású kivitel is, kétliteres, turbós motorral, xDrive40e néven, és talán sikerül a V8-as változatból is elkészíteni az európai szabályozással összhangban levő változatot.

Az új X5 élő bemutatóját ősszel tartja a BMW a Párizsi Autószalonon, a forgalmazás pedig az ősz folyamán indul, Európában és Észak-Amerikában egyaránt.