774 ezer autó visszahívására kötelezik a Mercedest

2018.06.13. 11:06

A pontos okok még mindig nem ismertek, úgy látszik, a német kormányzat nem akar nagyobb balhét csapni a Mercedes körül, mint szükséges.

18C0130 03

Korábbi sajtóhírek szerint ötféle illegális megoldást is tartalmazhatnak a Mercedes egyes Euro6-os dízelmotorjai, és lehet is a dologban valami, mert Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója megegyezett a német közlekedési miniszterrel 774 ezer autó kötelező visszahívásáról. Ezek C és GLC osztályú, dízelmotoros modellek, amelyeken szoftverfrissítést végez majd a Mercedes, de ennél többet egyelőre nem tudni.

Korábbi sajtóhírek szerint a német kormányzat akár 3,75 milliárd eurós bírságot is kiszabhatott volna, de ez a kérdés a zárt körű tárgyalás óta fel sem merült, azaz valószínű, hogy a visszahívással, amely a becslések szerint olyan 120 millió euróba kerülhet, a Mercedes tulajdonképp jól jár anyagilag. A gyártó egyébként továbbra is tagadja, hogy bármiféle illegális megoldást tartalmaznának a dízelei, és azt mondja, bíróság előtt is kész ezt bizonyítani.

Valószínűleg olyan megoldásokról lehet szó, amelyek a törvény egyes értelmezései szerint ugyan legálisan kapcsolják le a kipufogógáz-tisztítást, de elképzelhető lenne olyan jogértelmezés is, amely ennek az ellenkezőjét állapítja meg.

A német autógyártók egyébként épp az ilyen, a kipufogógáz-visszavezetést lekapcsoló megoldások miatt a német közlekedésfelügyelet, a KBA utasítását követve az elmúlt években már több millió autót visszahívtak. Csak a Mercedes vagy hárommillió autóval járt el így, de hasonlóan járt el a BMW is. Mindez különösebb feltűnés nélkül zajlott, és most is csak azért kapott komolyabb sajtót a Mercedes akciója, mert a közlekedési miniszternek személyesen kellett átvernie a vállalaton ezt a legújabb visszahívást.