Így szervezik át a VW-csoportot

2018.06.25. 13:02

Elég meglepő ötlet mentén kezdik a Volkswagen-csoport decentralizálását: az egyes márkák közt osztják fel a piacokat. Minden régióban lesz egy vezető márka, amely koordinálja a cégcsoport ottani tevékenységét.

volkswagengroup

A Volkswagen márka így Észak- és Dél-Amerikát, valamint Afrikának a Szaharától délre eső részét kapta, a Seat Észak-Afrikában kap vezető szerepet, az Audi Ázsiában és a csendes-óceáni régióban, a Škoda pedig Indiában és Oroszországban irányítja majd a VW-csoport helyi tevékenységét. A lépéssel azt igyekeznek elérni, hogy a cég működése kevésbé függjön a Volkswagen központtól, eddig ugyanis a legkisebb döntés is Wolfsburgban született.

„Megosztjuk a felelősséget, hogy több vállon nyugodjon. Ez azt jelenti, hogy sokkal több döntés születhet meg helyben, és az igazgatótanács több időt szentelhet a stratégiai kérdésekre. Ezen a módon tesszük a Volkswagent gyorsabb működésű, karcsúbb és hatékonyabb vállalattá.” - mondta Herbert Diess, a cégcsoport új vezérigazgatója, az új szervezeti felépítés kiagyalója.

A VW-csoport részéről már 2015 vége felé, a dízelbotrány után nem sokkal, az első vezetőváltást követően hallhattuk, hogy a cégre jellemző teljes központosítás lazítását tervezik, de ez az első konkrét lépés, amely ebbe az irányba mutat.