McLaren: a súly az új lóerő

2018.07.01. 15:03

Lassan vége a lóerőhajszának, a közeljövőben a tömeg lesz a mérce a sportautózásban. Erről a szupersportautós lóerőhajsza egyik főszereplője, a McLaren vezérigazgatója, Mike Flewitt beszélt a héten.

McLaren-Senna-1

Flewitt nyilván hazabeszélt, a McLaren ugyanis tényleg belehúzott a súlycsökkentésbe, de ettől még egyáltalán nem biztos, hogy általánosan ez lesz az irány minden gyártónál. A britek hamarosan megnyitják az 50 millió fontos (18 milliárd forint) beruházással készülő új kompozit anyagokkal foglalkozó központjukat, amit a McLaren nemcsak magának épít, de másoknak is bérgyárt majd, illetve fejleszt kompozit alkatrészeket. Reményeik szerint az egész brit autóipart vezető helyre segítik majd vele a súlycsökkentési versenyben, azaz hiába gyártanak brutálisan pazarló benzinfaló szörnyetegeket, közvetve hozzásegíthetnek másokat a károsanyagkibocsátási szintek tartásához.

A karboncsomagos McLaren Senna
A karboncsomagos McLaren Senna

Bár látványos lépéseket egyelőre csak a McLaren tesz súlycsökkentés-ügyben, nem kérdés, hogy teljesítmény-hajszának nincs sok értelme. Turbóval vagy anélkül, villanysegítséggel vagy anélkül a sportautógyártás nagyjai ma már bárhogy tudnak olyan erős motorokat építeni, ami használati szempontból értelmetlen. Talán nem véletlen, hogy egy új szereplő, a szupersportautózásba a semmiből nemrég beszállt Brabham például rögtön egy egytonna alatti szörnyeteggel mutatkozott be. 

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.