Lazáskodó előzetes a VW mini-terepjárójáról

2018.07.03. 14:45

A T-Crossról eddig csak sejthettük, hogy érkezik, most viszont a gyáriak közöltek róla előzetest. Nem is akármilyet: a VW két kulcsfigurája, a vezető formatervező, Klaus Bischoff, és a marketing-igazgató, Jürgen Stackmann látható az új, szupertitkos modell vázlataival, amelyeket így mi is láthatunk.

A lazaság szándéka tapintható: Stackmann igazgató például nem vett nyakkendőt a zakójához, Bischoff pedig művészesben nyomja, sötétszürke ingben, és olyasmiről beszélnek, amiről nyilván nem volna szabad. Az új modellről, amely fiatalos lesz, többcélú, és gyorsan el is nevezik. Legyen mondjuk T-Cross, ami erős név egy erős terméknek. Mindez kissé talán izzadtságszagú, de ugyanakkor informatív, hiszen jól látható, hogy min dolgoznak a VW tervezői. Ha netán kétségeink lennének azzal kapcsolatban, hogy mekkora is lesz az új típus - végül is a vázlatokon nincs sok, a méretre utaló részlet – a mellékelt sajtóközlemény tartalmazza az ehhez szükséges adatot: 4,107 méter lesz az autó hossza.

Ami a vázlatokat illeti, itt is látszik a szándék a változtatásra: vannak ügyes részletek, de mégis látszik a Volkswagenes tervezők sablonokban gondolkodása. Itt is sokkal erősebb a márkaarculat, mint az autó egyénisége, azaz messziről kiszúrjuk, hogy VW, azt meg úgyis a méret dönti el, hogy melyik. Műszaki részleteket egyelőre nem közöltek, de az nem kérdés, hogy itt is az Audi A1, a Seat Ibiza és a VW Polo esetében alkalmazott MQB A0 alkatrész-rendszert használják fel, alighanem a már jól ismert három- és négyhengeres motorokkal, bár az nem biztos, hogy dízelváltozat is készül. Úgy tudjuk, koncepció része néhány célszerű részletmegoldás, amilyen például a hosszirányban állítható hátsó üléspad.

Az már a T-Roc bemutatása kapcsán egyértelmű volt, hogy a VW felismerte a SUV-piacban rejlő hatalmas potenciált, és igyekszik is azt kiaknázni, amennyire lehet. Minden méretben és árkategóriában készítenek ilyet, és őszre a legkisebb, VW jelvényes változat is elkészül, amelyből potenciálisan a legnagyobb tömegben adhatnak el, akár milliós mennyiséget éves szinten. Ehhez képest egyelőre nem látszik, hogy tudnák, hogy kéne az ilyesmit eladni – csak remélhetjük, hogy a lazáskodó öreguras ötlet után valami jobb jön.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.