Eladná az Opel fejlesztőközpont felét a Peugeot?

2018.07.04. 15:16

Ha a francia Le Monde értesülései helyesek, mintegy 500 millió euróért adná tovább a Peugeot az Opel fejlesztőközpont négy részlegét. A szakszervezet egyelőre tiltakozik.

Loscheller igazgató kellemetlen helyzetben van: úgy kéne szabadulnia négyezer mérnökétől, hogy megmaradjon az állásuk, és mégse az Opel fizesse a bérüket.
Loscheller igazgató kellemetlen helyzetben van: úgy kéne szabadulnia négyezer mérnökétől, hogy megmaradjon az állásuk, és mégse az Opel fizesse a bérüket.

A francia lap az Opel és a PSA belső levelezéséből idéz május közepéről: ebben állítólag az áll, hogy Rüsselsheimben négy részleget átadnának négy külső vállalatnak: az Altran, az Akka, a Segula és a Bertrandt neve merült fel lehetséges vásárlóként. Ezzel az Opel fejlesztő munkatársainak mintegy felétől, 3980 főtől szabadulna meg a Peugeot csoport.

A szakszervezetek szerint jó ideje megy a harc az Opel vezetésével, hogy az ilyen típusú üzleteket, amelyeket a cég vezetése stratégiai partnerségnek hív, megakadályozzák, ám az Opel vezérigazgatójának válaszából úgy tűnik, ez a lépés elkerülhetetlen: a cégnek nincs szüksége akkora fejlesztési kapacitásra, mint a General Motors idejében.

A GM lényegében Rüsselsheimben fejleszttette globális műszaki megoldásainak legalább a felét: a kompakt és középkategóriás modellek egytől egyig itt készültek, a hozzájuk tartozó motorkínálattal és sebességváltókkal együtt. Ehhez képest jelenleg az a terv, hogy minden Opel a Peugeot által fejlesztett műszaki megoldásokra épüljön négy-öt éven belül. Egy szem benzinmotor fejlesztése marad a németeknél, valamint némi formatervezés, futómű-hangolás és gyártás-előkészítés, de egyértelmű, hogy a mérnökök zömére nem lesz szükség.

A probléma abból lehet, hogy a GM és a Peugeot megállapodása idején még arról volt szó, hogy ezen a területen nem lesz leépítés, de mostanra egyértelmű, hogy a Peugeot, amelynek van egy jól működő fejlesztőrészlege Franciaországban, nem tud és nem is akar eltartani még egyet az Opelnél. A kérdés inkább az, hogy milyen módszerrel szabadulnak meg a felesleges kapacitástól, egyszerű elbocsátásokkal, vagy eladásokkal és kiszervezésekkel. Loscheller vezérigazgató közleménye szerint döntés még nincs, viszont az nem kérdés, hogy meg kell születnie.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.