2018.07.11. 06:20

A DS márka nagyrészt az alapmodellnek, a sportos hármasnak köszönhetően létezik egyáltalán, de már tervezik az utódot. Most az is kiderült, hogy mire számíthatunk: nyilvánosak az első vázlatok a forma jogvédelmi eljárása miatt, amelyeken jól látszik, hogy mit tervez bemutatni a Peugeot csoport luxus-kisautó címén.

Azzal persze eddig sem vádolhattuk a DS 3-at, hogy vonzó külseje adná el – különösen azóta, hogy az orrát áttervezték, és nem Citroën, hanem DS a márkája. Ám úgy néz ki, a hagyományos esztétikumot sikerült a tervezőknek teljesen zárójelbe tenni. A formaterv nagyrészt rímel a jelenlegi DS 3-éra: megmaradt a középső tetőoszlopra felkúszó jellegzetes, fényezett háromszög, az orr-rész egyértelmű Audi-nyúlás jellege, sőt, mintha ezúttal az autó hátulját is a német konkurenciáról lesték volna. Ettől persze lehetne jó az összkép, de a képek láttán nem az jut az ember eszébe, hogy milyen szépen összeálltak a részletek – inkább ennek az ellenkezője. Mintha a Citroëntől való elválással együtt a jó ötletek is elfogytak volna, és a DS-nél csak néhány guriga indigó, és egy rakás Audi fényképe maradt volna.

Az autó jellegének változása – hagyományos kisautó helyett afféle aszfaltra tervezett terep-modell lesz – persze érthető, igyekeznek meglovagolni a szabadidő-autók divatját, de hogy ezzel a formatervvel meddig juthatnak, azt nehéz megjósolni. Műszaki szempontból mindenesetre nem várható meglepetés: a DS 3 Crossback egész biztosan a Peugeot csoport szabvány kisautó-padlólemezére épül, amely a CMP nevet viseli, és a négy szabvány-motorból legalább hármat megkaphat. Az 1,2 literes háromhengeres és az 1,6 literes négyhengeres benzines mellett valószínűleg itt is felbukkan majd az új 1,5 literes HDi motor, az viszont nem biztos, hogy az 2 literes dízelmotort is bevetik. A teljesítmény 90 és 270 lóerő közt lesz, bár az átlagos változatokba aligha kerül 130 lóerőnél erősebb motor.

Az új alapmodell bemutatójával nemigen várhat a PSA, mivel a jelenlegi DS 3 a kilencedik évét tapossa, és ez az eladásokon is meglátszik. Nem csodálkoznánk, ha már az idei Párizsi Autószalonon ott lenne.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.