Az igazi autopilot még odébb van

2018.07.13. 11:38

Ahogy arról korábban írtunk, A Siemens egy 1965-ös Ford Mustangban tervezte bemutatni az önvezető rendszerét. Az ígéret szerint a rendszer képes lett volna emberi beavatkozás nélkül, ha nem is túl gyorsan, de biztonságosan letudni a goodwoodi felfutót. A próbálkozás nem sikerült hibátlanul.

Siemens Mustang
Siemens Mustang

A kívánatos külsőbe csomagolt Siemens féle önvezető rendszer az első néhány méteren simán csak méltatlanul lassú. Aztán az egyenes végéhez közeledve különösebb indok nélkül elrántja a kormányt. Az első kanyart pedig csak a sofőr segítségével tudja bevenni. Innentől az előadás egy óvatos, de igencsak ittas sofőr hazaútjára emlékeztet. A jobb sorsra érdemes Mustang lassan, bizonytalankodva ér a felfutó végére és a Siemens szakemberének is többször be kell avatkoznia.

Az önvezetőnek szánt autó kétszer is próbálkozott, hasonló sikerrel. A fejlesztők szerint a rendszer GPS alapján működik és nem használ szenzor adatokat, tulajdonképpen vakon közlekedik. Ez alapvetően átjött a videón. Ellentmondásos, hogy a fejlesztés célja az autósok tehermentesítése volt azzal, hogy az unalmasabb szakaszokon átveszi az irányítást. Ez azonban a folyamatosan változó környezet figyelembevétele nélkül, csupán GPS adatokra támaszkodva veszélyesen hangzik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.