Európában is eltűnhetnek a nagyobb Ford személyautók

2018.07.30. 14:07

Hasonló lépésekre készül a Ford Európában, mint Észak-Amerikában: a kínálat súlypontjának áthelyezésével szeretnék javítani a pénzügyi eredményeket, amelyek az idén érzékelhetően romlanak.

6

„Nagyon elégedetlenek vagyunk az európai részleg eredményeivel” - mondta Jim Hackett vezérigazgató, miután kiderült, hogy az év első felében 73 millió dollár veszteséget hozott a Ford of Europe a tavalyi 88 milliós nyereség helyett. A tavalyi eredmények sem voltak kiemelkedően jók, de a 234 millió dolláros nyereség legalább pozitív szám, az idén viszont éves szinten is veszteséget jósol magának a Ford. Mindez annak ellenére van így, hogy vannak kifejezetten sikeres típusok a kínálatban. A Transit, a Kuga, a Ranger és néhány importmodell – itt elsősorban a Mustangra és az Edge-re gondolhatnak – nyereséget hoz, miközben a kínálat nagyobb része csak viszi a pénzt. Az európai Ford pénzügyi igazgatója, Bob Shanks szerint elsősorban a C-Max és a többi egyterű húzza vissza az eredményeket. Nem csoda, hogy ezeknek a megszüntetéséről szólnak a pletykák, az évek óta csökkenő eladásokat hozó Mondeóé mellett.

A Ford nemrég jelezte, hogy Észak-Amerikában a terepjárók és pick-upok fejlesztését részesítik előnyben a személyautókéval szemben, amelyek fokozatosan visszaszorulnak. Mindezzel a piac változásait követi a cég: az Egyesült Államokban a hagyományos személyautók iránti kereslet jelentősen csökkent az utóbbi évek során. Ám úgy néz ki, Európában is hasonló folyamat zajlik, azzal a különbséggel, hogy itt az egyterű-piac teljes eltűnésének is most lehetünk tanúi.

Biztosat egyelőre nem mondtak, a Ford vezetése csak utalásokat eresztett el a terveikre vonatkozóan, de egyértelmű, hogy jelentős kínálat-átalakításra lenne szükség, ha újra pénzt akarnak látni az európai piacról. Emellett a költségek csökkentése is napirenden van: a Ford már jelezte, hogy francia váltógyárát bezárja, ha nem talál rá vevőt rövid időn belül.