2018.08.02. 12:11

Meglepő, hogy miféle furcsaságokat szül a paranoia és a gazdagság kombinációja, főleg ha stílusérzékből kevés jut melléjük. Nagyszerű példa ez a terepjáróból faragott sofőrlimó, amely kívülről marcona, belül viszont a fényűzés netovábbja.

A jármű a kanadai Inkas munkája, amely eddig is egyedi, nagyrészt páncélozott autók gyártásával foglalkozott. Mindenféle megrendelőnek dolgoznak: pénzszállító autótól rendőrautón és katonai csapatszállítón át a luxusautókig mindenfélét hajlandók átalakítani és felpáncélozni, ahogy ezen a Mercedes G osztályon is látszik, csak pénz kérdése, hogy mi lesz a végeredmény. Ebben az esetben 6,19 méteresre hosszabbították meg a német terepjárót, amelybe ennek ellenére csak négyen férnek el. Elöl a sofőr és egy utas átlagos körülmények közt utazhat, míg hátul tőlük elválasztva foglalhat helyet a két fontos személy, két kényelmes fotelben, amelyhez érintőképernyős irányítórendszer, óriás-televízió, prémium-hangrendszer és bárszekrény is tartozik.

A lényeg azonban nem ez, hanem a biztonság: az autót BR7-es szintű ballisztikus védelemmel látták el, azaz 7,62x51-es, acélmagvas NATO lőszerrel működő hadipuskával sem lehet átlőni a páncélzatot 10 méternél nagyobb távolságról – magyarul nemigen akad olyan kézifegyver, amellyel kárt lehet tenni az utasokban. És ez az elsődleges oka annak, hogy egy ilyen autóért 1,2 millió dollárt – átszámítva úgy 332 millió forintot – kérnek. A Bugattikéhoz hasonló kompromisszummentes versenyautó-technika mellett a ez a fajta védelem az, amiért egy bizonyos kör szinte bármennyit hajlandó kifizetni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.