Szakít egymással az Isuzu és a Toyota

2018.08.07. 12:08

Az Isuzu és a Toyota közelebbi kapcsolata még 2006-ban kezdődött, az után, hogy a General Motors kiszállt az Isuzuból. A Toyota akkor vásárolt 5,89%-os részesedést a kisebb japán cégben, és abban állapodtak meg, hogy együtt fejlesztenek dízelmotorokat a jövőben. Erre azonban egyre kevésbé van szüksége a Toyotának, legalábbis ezzel magyarázzák a részvénycsomag eladását.

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 1

A valódi okok ennél persze komplikáltabbak lehetnek. Egyrészt a Toyota haszonjármű-üzletága nemrég kezdett együttműködni a Volkswagen teherautós márkáival, így azon a területen – ahol a dízelmotor egyelőre megkerülhetetlen – van partnerük. Más járműkategóriákban viszont fokozatosan elfordulnak a dízelmotorok használatától, helyette a hibrid és elektromos hajtások fejlesztésére koncentrálnak. Ebben viszont aligha lenne segítség a dízelmotor-specialista Isuzu. A két cég azzal az ígérettel válik el, hogy nyitottak az esetleges további együttműködésre, de ezt tekinthetjük puszta udvariaskodásnak: csak annyit jelent, hogy nem szakítják meg a kapcsolatot elvi alapon.

Attól nem kell tartani, hogy a Toyota partner nélkül maradna: a közelmúltban a Mazdával, a Suzukival és a Subaruval is szorosabb együttműködési viszont alakítottak, alakítanak ki, a Daihatsut pedig teljesen bekebelezték, azaz a japán autóipar nagy része továbbra is a Toyota holdudvarához tartozik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.