Új szerepet találtak a Seatnak

2018.08.08. 16:00

A Volkswagennek túl sok márka van a birtokában, és a cégcsoporton belül régóta problémát okoz, hogy ezeket hogyan pozicionálják úgy, hogy ne zavarják egymást. Most, hogy új ember vezeti a VW-t, ismét előkerült a Seat pozicionálásának kérdése, és a megoldás is ismerős lehet: vagány, fiatalos autókat kínálnának a spanyol márkanév alatt.

cupragt2003

Jelenleg a Seat és a Škoda kínálata jelentős részben ugyanazokból az autókból áll. A Seat Toledo például azonos a Škoda Rapiddal, a Seat Ateca a Škoda Karoq-kal, a Seat Mii a Škoda Citigóval, és még sorolhatnánk. A lényeg az, hogy a Seat önálló arculata ezt megszenvedi, és valószínűleg a Škoda eladásainak sem tesz jót. Ez nyilván átmeneti megoldásnak volt jó, hogy a korábbi alacsony eladásokhoz igazodjanak a fejlesztés költségei, de hosszabb távon valami jobbat kell kitalálni, és ezt a VW-nél is jól tudják. Herbert Diess, az új VW-vezér szerint most megpróbálják újra fiatalos, sportos márkaként sikerre vinni a Seatot. Még erősebb is lehet a spanyol márka, mint az Alfa Romeo, amely a mai huszonévesek számára már elvesztette a vonzerejét – legalábbis a VW vezér szerint.

Természetesen most is az a kérdés, hogy a nagy szavakhoz milyen kínálat párosulhat. Már húsz éve is eljutottak az ígéretekig, de közben hiányoztak azok az autók, amelyek megalapozhatták volna a fiatalos arculatot. A korabeli Toledo, Leon és Ibiza tökéletes átlagautó volt, rétegmodelekre pedig már akkor sem költött a márka. Később, az Alteával kezdődő egyterű-korszak pedig márka saját külön kis válságának okozója lett, amelyből csak mostanra sikerült úgy-ahogy kikeveredni. Amiről Diess beszél, egy fiatalos, sportos, vágykeltő, érzelmes Seat, az pedig még most sem látszik igazán: ehhez valami újat kellene mutatni a szabvány VW-technikán és a szokványos egyen-arculaton felül. Kíváncsian várjuk, mi lenne az.