Bő ötször többet keres egy eladott autón a Porsche, mint az Audi/BMW/Mercedes

2018.08.10. 10:59

Négyszer több pénzt fog egy eladott autón a Ferrari, mint a Porsche, a Bentley pedig még a Teslánál is többet bukik/eladott autó. Egy német tanulmány szedte össze, mekkora különbség van a nagy gyártóknál egy eladott autóra számolt profitban. 

1

Időnként megjelennek a neten különféle tanulmányok, amik azt fejtegetik, vajon mekkora profitja van egy autógyártónak egy eladott autója után. Nagy meglepetéseket nem okoznak az ilyenek: általában az jön ki, hogy szupersportautót éri meg darabra vetítve a leginkább gyártani, aztán prémium sportautót, aztán prémiumot és így tovább. Most épp egy német közgazdász, Ferdinand Dudenhöffer állt elő friss tanulmányával.

DSC03864

A Dudenhöffer által vizsgált gyártók között magasan a Ferrari vezet, az olaszoknak ugyanis 69 ezer euró (22 millió forint) profitjuk van minden eladott autón. Innen nagy az űr lefelé, de még az SUV-kkel felhígított kínálatával is simán hozza a második helyet a listán a Porsche, aminek átlag 17 ezer eurója marad/autó, ami nagyjából 5,5 millió forint.

A Porschétől aztán egy újabb óriási lépcsőfok jön lefelé a Maseratiig, ahol nagyjából 5000 eurós profittal számolhatnak (1,6 millió forint) autónként, majd még egy nagy lépés jön a nagy német prémium trióig, ahol a tanulmány szerint kábé 3 ezer eurót (960 ezer forint) szokás keresni egy eladott autón. (Persze az sem mindegy, hogy hányszor több autót lehet eladni Audiból/Mercedesből vagy BMW-ből mint Porschéból – ahogy ugyanez a viszony a Porsche és a Ferrari között)

bentley-Bentayga V8 - 1

A lista utolsó szereplője, aki még plusszban van autói után az a Jaguar-Land Rover. Itt sajnos csak egy ömlesztett 800 eurós (250 ezer forint) érték van, pedig a Tata pénzéből felhozott Jaguar valószínű ennél azért közelebb jár már a német konkurenciához. Akárhogy is, ők még mindig jobban állnak, mint a következő két gyártó. Az első mínuszos a Tesla, ami 11 ezer eurót (3,5 millió forint) bukik minden egyes eladott autóján. Emögött nyilván a rengeteg - egyszer majd talán hasznot termelő - beruházás áll, a Model 3 miatti új gyártósorok beindítása például önmagában óriási kiadást jelentett a Teslának mostanság. Hogy a Bentley miért bukik ennél is többet/autó, már érdekesebb: a VW-konszern luxusmárkája állítólag nagy pénzeket költ mostanság a villanyos fejlesztésekre, de attól függetlenül nagyon soknak tűnik az a 17 ezer eurós (5,5 millió forint) autónkénti veszteség.