Cobra Jet: durva Mustang, kőkori futóművel

2018.08.17. 17:04

Az már a képek láttán sejthető, hogy ez nem egy szokványos Mustang, de még csak nem is utcai használatra szánták. A Cobra Jet versenyautó, méghozzá gyorsulási versenyekre szánják: a gyáriak szerint 240 km/h körüli sebességet érhet el, nagyjából 8,5 másodperc alatt, nagyjából egy másodperccel hamarabb, mint a 840 lóerős Dodge Challenger Demon.

A legújabb verseny-Mustang neve az 1968-as, azaz épp ötven éves Cobra Jettől származik, amely hétliteres motorjával abban az évben dominált az NHRA téli futamain. A legendát 2008-ban élesztette fel a Ford, és azóta rendszeresen kijönnek a legújabb Mustang változatok gyári gyorsulási kiviteleivel. Ezeknek a karosszéria formáján túl nincs túl sok közük az utcai Mustanghoz: a magasított motorháztető alatt a Ford Coyote V8-as egy átdolgozott, 5,2 literes változata lakik, 3 literes mechanikus kompresszorral a tetején. A teljesítményt nem árulják el, de az autó dinamikája alapján simán meghaladhatja az ezer lóerőt. A hátsó futómű sem a megszokott, független felfüggesztésű, amely az utcai Mustangokat annyival jobbá tette az elődeiknél: a gyorsulási versenyeken a teljesítmény biztosabb átviteléhez jobb a merev tengely, így itt visszatértek az ősi megoldáshoz.

A tervek szerint összesen 68 ilyen autó készül, se több, se kevesebb. Aki lecsúszik, akár mert nem volt 130 ezer dollárja, akár mert nem foglalta le időben az autóját, az kénytelen lesz megvárni a következő adagot, ami legkorábban jövőre érkezhet, vagy magának megépíteni a drag-Mustangot, amihez a Ford Performance Parts egyébként minden szükséges alkatrészt külön is kínál.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.