Egy halom Formula-E-autó lett eladó hirtelen

2018.08.20. 10:36

Nagyot változik ötödik szezonjára a villanyos formulaautó-széria, a Formula-E, sok versenyautó lett felesleges hirtelen. A szervezők nem akarják, hogy a nyakukon maradjon, inkább kiárusítják a készletet.  

ger

2014-ben indult az autósport első valamire való nemzetközi villanyautós sorozata, a Formula-E. A széria kezdetek óta a Dallara által tervezett, de a Spark Racing Technology által épített versenyautókat használt. A teljes mezőny ugyanazt, az autók pedig a sorozat alapítójának, a spanyol üzletembernek, Alejandro Agagnak a tulajdonai, tőle bérelték a csapatok a négy év alatt. Kezdetben minden paraméter közös volt bennük, idővel aztán a csapatok a villanymotort és az akkumulátorhűtést saját fejlesztésűre cserélhették benne. A lényeg viszont, hogy az autók Agag tulajdonai, aki állítólag most szabadulni készül tőlük.  

Az egyik ABT és az Audi által közösen használt autó
Az egyik ABT és az Audi által közösen használt autó

A Bloomberg negyven autóról ír, ennyi áll most feleslegesen valahol, és ha csak a csapatok nem veszik meg eddig használt autóikat ilyen-olyan kampánycélokra, ez mind eladó lesz. A lap szerint újkori áruk (400 ezer euró) úgy felét érik: 200-250 ezer euró (60-75 millió forint) körül mehetnek majd el, attól függően, melyiknek milyen sikerek vannak négyéves múltjában. A szervezők és Agag szerint jó másodpiaca lehet ezeknek, akár gyűjteményekbe, akár pályázásra  is jók.

Mire hirtelen ez a nagy leselejtezés? A Formula-E ötödik szezonja, a 2018-2019-as idény négy hónap múlva indul: furamód a kőolajhatalom Szaúd-Arábiában lesz a szezonnyitó december közepén. A sorozat teljesen új autókra vált. A legfontosabb, hogy kétszeresére nő az energiatároló-kapacitás, amivel meg is szűnik a verseny közbeni autócsere, de nő a teljesítmény is: 200 kW-ról 250-re (335 lóerő). Megjelenik a halo keret és az egész autó sokkal agresszívabb kiállást kap. Lesznek ugyan továbbra is közös elemek, de nagy szabadságot kapnak a csapatok a fejlesztésben, nem véletlen, hogy a Jaguartól a BMW-ig már egész szép a lista az idecsábított gyártókról. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.