Hát akkor ez lenne az új csúcs-Lamborghini, az Aventador SVJ

2018.08.26. 18:56

Rég túl van már egy Porsche-verő nürburgringi körrekordon és álca nélkül is láttuk már, az Aventador SVJ hivatalos bemutatóját viszont csak most ejtette meg a Lamborghini. 

Immár hivatalosan is új csúcsmodell van a Lamborghini kínálatában: három évvel azután, hogy kijött az Aventadort könnyített, erősített változata, az SV, a héten átkerült a csúcs-Lambo címe az SVJ-hez. Az újdonság egyrészt ment tovább a mindig lehet erősebb-logika mentén, és a már eddig is példásan kifacsart 6,5 literes szívó V12-esben találtak még húsz lóerőt: 770 lovas lett, amivel rögtön hozzákerült a legerősebb valaha sorozatgyártott Lamorghini címe. Ezzel persze sprintben sem rossz a hétsebességes automatájával: a 0-100-ra 2,8, a 0-200-ra 8,6 másodpercet mondanak az olaszok az 1525 kilójával. 

A teljesítménynövelés nyilván egy megkerülhetetlen húzás volt, de a cégvezér Stefano Domenicalli inkább az aerodinamikai húzásokat méltatta az SVJ-nél, azok nélkül aligha tudtak volna jobb időt futni a 911 GT2 RS-nél egy olyan technikás pályán, mint a sportautógyártók szent farokméregetője, a Nordschleife. Azt mondja az első spilttertől az új padlólemezen át a diffúzor végéig mindent a vadászrepülőknél alkalmazott technológia ihletett. Azaz, hogy ami ott a felhajtóerőről szól, azt itt mind a leszorító erőre használták, ami persze teljesen általános logika a sportautótervezésnél, de ehhez a nagyon szétcifrázott bódéhoz van egy érték is: negyven százalékkal van nagyobb a leszorító erő a tengelyein, mint a SV-nek. Ha ehhez hozzávesszük a négykerékkormányzást, a kanyarbarátabb új hátsószárnyat, már sejthető, hogyan jött össze az az új rekord. 

A Lamborghini 900 darabban limitálja az SVJ-t, az ára pedig egész pontosan 349 116 euró (114 millió forint). Ha valakinek telik és mindenképp nyers V12-essel hajtott Lambót szeretne, ugorjon rá. Minden jel szerint az Aventador SVJ az utolsó ilyen az olaszoknál, az utód várhatóan már egy hibrid lesz.