London Taxi egy Rolls-Royce kényelmével

2018.09.03. 16:22

Afzal Kahn tuningműhelyére sok mindent lehet mondani, de hogy válogatósak lennének, azt biztosan nem. A Nagy-Britanniában alkotó társaság elsősorban drága luxusautók tuningjával foglalkozik, de most kivételesen a leköszönő London Taxiból igyekeztek luxustárgyat faragni, méghozzá a gyártóval karöltve. Elkészítették az öt darabos Last of the Line Edition búcsúszériát, ahol nem spóroltak semmivel.

Pedig ezekből az alapokból nem könnyű valami kifinomultat alkotni. A TX4 jelzésű, műanyag-karosszériás gép műszaki szempontból inkább hasonlít teherautóra, mint luxusmodellre. 2,5 literes négyhengeres VM Motori turbódízel hajtja, ami nem épp a járás- és zajkultúrájáról híres. Márpedig a műszaki részletekhez nem nyúltak, sőt az autó külsejéhez is alig.

Bordó-fekete fényezést kapott, a festék ugyanaz, amit a Rolls-Royce is használ, de a formát nem bántották. Maradt az 50-es évekből származó Austin FX4 formaterv bárgyú plasztik-karikatúrája, ami értelmezhető az angol humor egyik csúcsteljesítményének is, bár hogy valójában viccnek szánták-e, arra talán soha nem derül fény. Mindenesetre egy ideje már meghatározó eleme a londoni utcaképnek, és úgy néz ki, így válik legendává.

Belül viszont teljes újragondoláson esett át. Az üléseket bőrrel borították – még elöl a vezetőét is – és láthatóan igyekeztek valahogy elegánsabb összhatást kihozni az eredetileg célszerűségre kihegyezett taxibelsőből. A hátsó üléspad középső részére például állandó könyöklő került pohártartókkal. A fényűzés csúcsa azonban kétségtelenül a tetőkárpit: a csillagos eget utánzó hangulatfények nyilván döbbent kiáltásokra sarkallnak majd minden öt év alatti utast.

Összesen öt ilyen csoda készül. Hármat már eladtak, kettőnek pedig Kahn úr személyesen választ majd tulajdonost – a szempontjai nem ismertek, de talán összefügg a járműért felajánlott összeg nagyságával – ami azt jelzi, hogy ennyien biztosan vannak, akik fogékonyak a taxi-romantikára. A TX4 ezzel el is búcsúzik, de a London Taxi nem: már rég ismerjük a hibrid hajtású TX5-öt, amely Volvo alkatrészekre épül, és sokkal professzionálisabb termék benyomását kelti, bár hogy lesz-e olyan agyonüthetetlen, mint az elődje, azt csak az idő mondja majd meg.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.