A Bugatti sem ragaszkodik már a 16 hengerhez

2018.09.11. 13:41

A Chironnál várhatóan nem lesz megalomániásabb Bugatti a közeli jövőben. A márka igazgatója szerint új irányt vesz a Bugatti fejlődése, például a W16-os motor – ahogy Stefan Winkelmann mondja – fajtájának utolsó példánya lesz.

A 8 literes, négy turbófeltöltős és négy hengersorú W16-ost 2005 óta gyártják: eredetileg 1001, majd 1200 lóerős volt a Veyronban, most pedig az 1500 lóerős változata készül. Winkelmann szerint mindent megtesznek, hogy megtartsák, ameddig lehetséges, de a károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási normák miatt ez már nem lehetséges sokáig. „Ha a csúcson akarunk maradni, tudnunk kell, hogy mikor kell változtatnunk.” - mondja a Bugatti vezetője. Azt azonban kiemelte, hogy addig biztosan nem cserélik le a W16-ost egy elektromos-hibrid rendszerre, míg az utóbbi nem haladja meg a ma használt motor teljesítményét.

A motorváltás mellett Winkelmann a választék bővítésének lehetőségéről is beszélt. „Szerintem épp itt az ideje, hogy a márka egynél több modellt kínáljon.” - mondta. Bizonyos értelemben persze már most két Bugatti van, de a Chiron és a pályaversenyzésre szánt Divo műszakilag kevésben tér el egymástól. Korábban felmerült egy nagy szedán bemutatásának lehetősége, de a Galibier tanulmány fogadtatását látva inkább úgy döntöttek, hogy a koncepciót nem fejlesztik tovább. Most pedig valószínűbbnek tűnik, hogy egy nagy luxusterepjáró fejlesztésébe fogjanak: a műszaki alapok meglennének, és egy ilyen autóval rálicitálhatnának a műfaj jelenlegi csúcsát jelentő Rolls-Royce Cullinan-re.

A Bugattinál persze semmi nem megy igazán gyorsan: a VW csoport számára a márka fejlesztése pillanatnyilag egyértelműen másodlagos kérdés, azaz valószínű, hogy a következő akár három-négy év fő attrakciói az újabb Chiron változatok lesznek.