Sportos Toyota átlagos népeknek

2018.09.14. 11:37

A Párizsi Autószalonon mutatják be a Yaris GR Sport nevű modellt, amely hasonlít az igazán gyors Yarisra, a Gazoo Racing Masters of Nürburgring kivitelre, csak azt nem tartalmazza, amitől amaz kivételesnek mondható.

A GRMN ugyanis a Lotus segítségével összehozott 212 lóerős kompresszoros motorral, a kategóriában komolynak mondható sportfutóművel és a kétszáz lóerő feletti teljesítményhez passzoló fékrendszerrel készül, igencsak korlátozott példányszámban. Ehhez képest a GR Sport egy kis ültetéssel és optikai tuninggal szúrná ki a szemünket, sőt, mivel hibrid hajtással érkezik, valószínűleg vezetési élményből sem marad benne sok. Ám rég tudott tény, hogy a vevők zöme megelégszik a látvánnyal, és abban ez az új Yaris verzió tudja, amit a csúcsmodell.

A hajtás feladatát az 1,5 literes Atkinson motor köré épített 99 lóerős hibrid rendszerre bízták, ami használati értékben egy takarékos, bár nem túl spontán automatának felel meg. Ehhez a merevebb rugók és kanyarstabilizátorok, a keményebb Sachs csillapítók és az 1,1 centis ültetés kicsit indokolatlannak látszik, ahogy a 205/45 R17-es gumik sem, de valószínű, hogy szükség esetén a GR Sporttal is lehet majd gyorsan kanyarodni.

Természetesen az ültetett futómű is része az optikai tuningnak, amely a GR Sport elsődleges vonzereje lesz, de tartozik még hozzá egy visszafogott tetőspoiler, fekete fényezésű 17 hüvelykes felnik, fekete tető és hozzá illő hűtőmaszk és tükörházak. Belül a sportos formázású ülések, a GT86-ról származó háromküllős kormány és egy csomó Gazoo Racing logó hivatott sportos hangulatot teremteni.

Árat egyelőre nem tudunk, de az élménymentes Sport-Toyota nyilván messze nem kerül majd annyiba, mint a valódi élményautóé, a GRMN-é. Abból ugyanis összesen 600 példány készül, és minden darabért 10,3 millió forintot kérnek.