Én imádom, a magyarok nem: DS

2018.10.03. 15:29

Ha a formák nem elég németesek, ha túl sok a rombusz, ha sokszögekből áll a fél műszerfal, az szinte biztos bukás a Kárpát-medencében, márpedig pontosan ezekkel az elvekkel operál a DS, vagyis a PSA prémiummárkája, és így írható le röviden a legújabb kis SUV, a DS3 Crossback is. Én imádom, önök sajnos nem fogják.

Bár egy éve bemutatták már a családi méretű DS7-et, a vadonatúj DS3 Crossback tervezésekor gurult igazán messzire a gyógyszer. Az alig több mint négyméteres kis SUV hátsó utasteret csak nyomokban tartalmaz. Ha magamhoz állítom be az első üléseket, többé se ki, se be, és hasonlóan picik a hátsó oldalablakok is. Az egész autó annyira bevállalós, olyan nagyon a dizájnról és a merészségről szól, hogy remélem, benépesíti majd Párizs utcáit.

A gyakorlatilag kétszemélyes puffancs megtekintése elsősorban szemből és hátulról ajánlott, csodásak a motorháztető hullámai, a ledmátrix fényszórók és ledes hátsó lámpák is kifejezetten jó karaktert adnak az autónak, de oldalt a B oszlopok, illetve az ablakvágatok kuszasága nekem már egy kicsit sok. 

Az utastér prémium minőségű, a kiállított példányokban finom tapintású műanyagok és bőr volt minden, és már az ajtópuffanás, illetve az utána következő síri csend is utal arra, hogy a franciák tényleg mindent beleadtak a zajkomfort fejlesztésébe. Ezen segítenek a speciális ajtótömítések, a zajszigetelő szélvédő, a megszokottnál vastagabb oldalablakok, a vastagabb oldallemezek, illetve az ezek alatt lévő rezgéscsillapító hab alkalmazása. A kis DS kilincsei besimulnak a kaszniba amikor a vezető és az indítókártya eltávolodnak, majd ismét kiemelkednek, ha visszatér az autó gazdája. 

A D3 Crossbackhez rendelhetünk elektromos mozgatású, fűtött első ülést masszázsfunkcióval, illetve Focal gyártmányú fedélzeti audiorendszert, több mint ötszáz watt összteljesítménnyel. A vezetéstámogató rendszerek összjátékaként ez a modell 2-es szintű részleges önvezető funkciót is kínál, vagyis a vezető rövidebb időre, főként autópályán elengedheti a kormányt, nem kell tartania a ráfutásos balesettől, sőt, a radaros elven működő érzékelők éjjel-nappal időben észlelik az úttestre lépő gyalogosokat és bringásokat is. Fontos áldás még a parkolássegítő rendszer, amely óránként 30 kilométeres sebességgel haladva segít megtalálni a DS számára megfelelő méretű helyet, majd be is kanalazza oda az autót.

A mini SUV igazi nagy dobása a teljesen elektromos E-Tense alváltozat lesz, amely a jövő év második felében lép piacra, és WLTP-ciklus szerint akár 300 kilométert tehet meg két feltöltés közt, míg fél óra alatt nyolcvan százaléknyi energiát pumpálhatunk bele a megfelelő gyorstöltővel. Ez az 50 kilowattórás akkuval felszerelt, 136 lóerős kis DS 8,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, mindössze 3,3 másodperc kell neki a városi tempó eléréséhez és fékezéskori visszatáplálással akár a teljes kapacitás húsz százalékát is képes visszanyerni. 

Aki továbbra is a fosszilis energiahordozókra bízná magát, az a PSA-konszern aktuális turbós benzinesei és közös nyomócsöves dízelei közül válogathat. A legerősebb 1,2-es benzines 155 lóerős lesz és nyolcfokozatú automata váltót kapcsolnak hozzá, de az olcsóbb DS3-akba hatos kézi váltót és 100, illetve 130 lóerős Puretech motorokat tesznek, és éppen ezt a teljesítménypárost hozzák majd az 1,5 literes dízelek is, melyek megfelelnek a legszigorúbb Euro 6.2 környezetvédelmi normának. 

Hogy miért várható, hogy Magyarországon merev elutasítás lesz a DS3 Crossback osztályrésze? Mert kulturálisan, illetve esztétikai preferenciáinkban egy egészen más univerzumhoz tartozunk. Idén szeptember végéig 11 darab DS márkájú új autót adtak el Magyarországon, tavaly 19-et, stb. Persze ezen a helyzeten sokat javít majd, ha majd 2019-től lesz nálunk is hivatalos márkakereskedése is a DS-nek...

További cikkek a Párizsi Autószalonról

Talán nem elég drága a benzin?
Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.