Alig maradt motor a nagyobb Jaguar-Land Roverekben

2018.10.10. 06:09

A helyzet persze átmeneti, az új Euro6d Temp szabvány, és ezzel összefüggésben a WLTP károsanyag-kibocsátási szabvány tehet róla, hogy a brit gyártó nagyobb hengerszámú benzinmotorjai eltűntek az európai kínálatból. Nem is várható a visszatérésük: a V6-os és V8-as motorokat várhatóan az új, soros elrendezésű hathengeres turbós benzinmotorral igyekeznek majd helyettesíteni, de csak ha azzal már elkészültek.

jagv8

Az AJ motorcsaládot még a Ford moduláris V8-asa alapján kezdték fejleszteni az 1990-es években, és 1996-tól ezzel váltották le a Jaguar régi hathengeres és V12-es motorjait, valamint az ősi Buick-Rover V8-ast. Az aktuális generációt, az AJ133 jelzésű V8-ast és az AJ126-os jelzésű V6-ost 2009-től alkalmazzák, de úgy néz ki, arra már nem költenek további font-százmilliókat, hogy továbbfejlesszék ezeket az új normának megfelelően. Így számos típus marad nagyobb benzinmotor nélkül Európában, az XJ limuzinból pedig csak dízelváltozatok maradnak.

Más piacokra persze tovább gyártják a régi motorokat, de nyilván ez is csak átmeneti megoldás. A későbbiekben jönnek az Ingenium motorcsalád hathengeres változatai, illetve a hibrid és elektromos hajtáslánccal felszerelt új modellek, ám az átállás időt vesz igénybe, ami akár évekre visszavetheti a brit gyártó európai eladásait.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.