Köszöntsük együtt a VW platós szabadidőautóját

2018.11.07. 10:47

A pickup műfaj egy új vadhajtása kezd kialakulni Brazíliában: olyan, önhordó karosszériás platós autókat kezdenek kínálni a gyártók, ahol maga a rakodófelület alig nagyobb egy hagyományos személyautó csomagtartójánál. Korábban a Fiatnál láthattunk ilyet, most pedig a VW brazil leányvállalatánál mutattak be egyet.

A Tarok nevű jármű a harmadik tetőoszlopig olyan, mint a manapság igen divatos városi terepjárók, mint a T-Roc vagy a T-Cross. Csakhogy a hátsó tengelyvonal vagy egy fél méterrel hátrébb került, oda, ahol a szabadidőautónak már épp vége lenne, és nagyjából egy méter hosszú plató nyúlik hátra. A végeredmény nem néz ki rosszul, bár nem is valami jellegzetes: olyan, mint az elmúlt évek legtöbb terep-Volkswagen tanulmánya.

Most még csupán tanulmányautó a Tarok, de ez is egyike azoknak a Volkswageneknek, amelyekről már eldőlt, hogy gyártásba kerülnek. Az alapstruktúra természetesen itt is a szabványos MQB rendszer elemeiből épül fel, a tanulmány motorja viszont nem tűnik a legfrissebbnek: az az 1,4 literes, 150 lovas TSI motor került bele, amelyet épp most cserélnek le a cégcsoport európai típusaiban egy 1,5 literes négyhengeresre. Talán ez a magyarázat rá, hogy az szériaváltozat gyártását 2 literes benzin- és dízelmotorokkal kezdik majd, és nem a tanulmány kisebb benzinesével.

Nem tudni, hogy a szériagyártmány megörökölheti-e a tanulmányautó leghasznosabb megoldását, az utasteret lezáró elem ugyanis a hátsó üléssor előrehúzása után lehajtható, így az utastér hátsó felével meghosszabbítható a plató. Így akár 1,86 méterre növelhető a rakfelület hossza, sőt, ha a plató ajtaját nyitva hagyják, akár 2,775 méteres sík felület is kialakítható a Tarok hátuljában.