Így néz ki egy nulla csillagos törésteszt

2018.11.11. 13:26

Sose volt titok, hogy a jó nevű autógyártók is képesek gagyit gyártani, ha az adott piacon arra van szükség, mégis fájdalmas látni, milyen Navarákat engednek az utakra Dél-Afrikában. Íme, ez itt a Nissan odagyártott platósának nulla csillagos töréstesztje.

A Global NCAP időnként rámutat, hogy a nagy gyártókat is csak annyira érdekli az utasbiztonság, amennyire az adott piacot, ahol kereskednek. Egy emlékezetes példa volt a közelmúltban a Renault Duster esete, aminek indiai piacos változatát, konkrétabban annak tesztre küldött ABS- és légzsákmentes alapváltozatát nyugodtan hívhatnánk mészárszéknek is. A Nissannak is van hasonló szégyene: a dél-afrikai piacra máig gyártják a kettővel korábbi Navara egy nagyon fapados változatát, ami Hardbody (sírva nevetős szmájli) néven fut arrafelé. Ezt vitte el a Global NCAP egy tesztre. 

A nulla csillag sofőrbiztonságért járt. Mert van légzsák, de minek, ha az A oszlop olyan a 64 km/h-s félátfedéses ütközésben, mintha ott se lenne. Európának szerencsére nem ezek a Navarák jutnak. Az NP300 már túlesett az Euro NCAP töréstesztjén, ahol négy csillagot szedett össze az alább látható teljesítménnyel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.