Kína válasza a BMW X7-esre

2018.11.19. 13:09

Az persze nehezen állapítható meg, hogy valójában milyen arányban áll kínai tervezésű alkatrészekből a Hongqi újdonsága. A márka anyacégének, a FAW-nak ugyanis több külföldi gyártóval is van vegyesvállalata, ahonnan beszerezhető a szükséges technika.

A HS7 jelzésű terepjáróról azt sikerült kideríteni, hogy Toyota alapú – alighanem a Land Cruiser/Lexus LX bázisára építették – de még annál is valamivel nagyobb lett. A hossza 5,095 méter, a tengelytávja pedig 2,97 méter, azaz túlnő nem csak a Lexus csúcs-terepjáróján, de az 5,05 méteres Audi Q7-esen is.

Egy főegység azonban akad, amely nem a Toyotától jön, ez pedig a motor. A CA6GV30TD nevű V6-os turbódízel állítólag már saját fejlesztés, a csúcsteljesítménye 337 lóerő, a maximális forgatónyomatéka pedig 445 Nm. A teljesítményét nyolcfokozatú automata váltó továbbítja, amely azonban már japán eredetű, az Aisin gyártmánya.

Ahogy az újdonság legtöbb adatát, az új Hongqi árát sem tudjuk egyelőre, de alighanem a kínai pártvezetés olyan tagjai utaznak majd benne elsősorban, akik korábban Q7-es Audit választottak volna hazai alternatíva híján.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.